Gymnastikförbundet får ny sponsor: Treårigt samarbetsavtal tecknat med Euro Accident

Pressinformation från Gymnastikförbundets/Birgitta Rittner/0708-350456

Gymnastikförbundets medlemsföreningar har sedan tre år tillbaka ett försäkringsskydd via Euro Accident. Samarbetet med Euro Accident förlängs och fördjupas med ett förnyat, treårigt samarbetsavtal, från den 1 oktober 2008.

Avtalet som sträcker sig fram till 2011 kommer att skapa förutsättningar för flera ungdomar att börja med gymnastik, vilket går hand i hand med Euro Accidents och förbundets gemensamma vision om att förebygga och förhindra skador inom idrotten.

- Via Euro Accident har vi kunnat erbjuda våra medlemmar ett förbättrat försäkringsskydd till lägre priser än tidigare, och vi är givetvis mycket nöjda med att nu ta ännu ett steg i vårt samarbete. Nu kan vi utveckla förbundets omfattande barn- och ungdomsverksamhet som spänner från lekfull och rolig Bamsegympa för de minsta till motions- och dansgympa för de lite äldre. säger Stefan Bengtsson, Generalsekreterare i Gymnastikförbundet.

Euro Accident arbetar för ett friskare samhälle och idrottsförsäkringar är en stark produkt i företagets portfölj.

- Vi är måna om att fokusera på hälsosamma insatser. Att ge förbundet förutsättningar att expandera sin ungdomsverksamhet känns helt rätt eftersom det ligger i linje med vår framtidsvision. Vi kommer att utarbeta en gemensam plan för hur vi ska samarbeta på sikt. Det ska bli mycket spännande att börja arbeta närmare förbundet, säger Thomas Petersson, VD för Euro Accident.

./.

Mer information:

Gymnastikförbundet: Stefan Bengtsson, generalsekreterare, 08-699 60 00, stefan.bengtsson@gymnastik.se

Euro Accident: Ulrika Sterner, Kommunikatör, 08-5450 74 88, ulrika.sterner@euroaccident.com

Gymnastikförbundet är ett av Sveriges största idrottsförbund med 256000 medlemmar i 1250 föreningar. 8 av 10 medlemmar är kvinnor, hälften är under 26 år.

Euro Accident Health & Care Insurance AB

Euro Accident är ett privatägt svenskt försäkringsföretag i stark tillväxt, med 55 anställda på kontor i Danderyd och Växjö. Företaget, som representerar Gererali PanEurope Ltd på den svenska marknaden, har en premieomsättning på närmare 300 MSEK.

Birgitta Rittner

Informations- & marknadschef