Hopprep, rockring och boll ger rörelsepoäng - 180 skolor deltar - 20 miljoner rörelsepoäng redan klara

Vecka 38 - 39 tävlar 180 skolor över hela landet i rörelseaktiviteter. Tidigare års traditionella hopprepsutmaning har nu breddats med fler möjligheter att samla 'rörelsepoäng': kasta och fånga en boll, rotera med en rockring eller hoppa! En rörelse ger en poäng och redan första veckan har eleverna samlat 20 miljoner poäng. I veckans slutspurt leder Härneviskolan i Bro men än kan allt hända... Sista tävlingsdagen är fredag den 25 september.

Mer information om tävlingen och vilka skolor som deltar över landet: projektledare Lena Lindahl, Gymnastikförbundet, 070-765 67 90 eller mejl lena.lindahl@gymnastik.se