Internationella trampolinstjärnor i Frivolten Cup i Herrljunga under Kristi Himmelsfärdshelgen

Imponerande startfält på internationell trampolintävling i väst-Sverige:
Traditionsenligt arrangerar GK Frivolten i Herrljunga Internationella Frivolten Cup i trampolin under Kristi Himmelfärdshelgen. Flera av världens främsta trampolingymnaster kommer att finnas pà plats i Herrljunga.

Knappt 300 gymnaster fràn 37 olika klubbar och förbund är anmälda. Bland de mest namnkunniga kan nämnas amerikanerna Logan Dooley och Steven Gluckstein som bàda vann guld pà världscuptävlingar ifjol. Stora delar av det ryska landslaget är ocksà pà plats, bland andra Dmitry Fedorovskiy (2:a pà EM i DMT för bara tvà veckor sen och VM-brons i lag i trampolin 2009), Sergey Kovalev (Europästare i lag), Alexey Illichev (f.d. världsmästare i DMT), Anastasia Velichko (VM-silver i lag i trampolin 2009) nyblivna Europamàstarinnan för lag i trampolin och förra àrets VM-fema Victoria Voronina.

Givetvis kommer ocksà hela den svenska trampolineliten vara pà plats, bland annat västsvenskarna Oscar Smith (TK Levo, Lidköping) och Rasmus Engelbrektsson (Camp Active SC, Lidköping). Från hemmklubben GK Frivolten är Alicia Erikson förmodligen det mest intressanta namnet.

De deltagande länderna är: Sverige, Danmark, Tyskland, Portugal, Lettland, USA, Ryssland, Storbritannien, Spanien, Finland, Teckien, och Ungern. Det spektakulära finalpasset börjar klockan 15.30 lördagen lördagen den 15 maj i Herrljunga Sim- och Idrottshall.

För mer information, kontakta Bosse Jansson (0708-404 718 eller info@frivolten.com) eller Ulf Andersson (+41.79.75.22.898 eller uandersson@fig-gymnastics.org).

Taggar

Svensk Gymnastik möjliggör för alla att träna, tävla och uppleva rörelseglädje. Rörelse är vårt språk.

Pelle Malmborg

Presskontakt Generalsekreterare Gymnastikförbundet 076-696 25 31

Jonas Juhl

Presskontakt Landslagschef, Gymnastikförbundet Landslag +46730976470

Gymnastikförbundet består av cirka 1100 föreningar som organiserar 260 000 medlemmar.