På bilden: Jennifer tillsammans med belgiskorna Nina Derwael som slutade 5:a i dagens final och Erika Pinxten som slutade 7:a.

Jennifer Williams 6:a i sin första världscupsfinal i bom

Eskilstunagymnasten Jennifer Williams hade en fin tävlingsdag i tyska Cottbus när hon under fredagen tog sig vidare till sin första världscupsfinal i bom. Söndagens final gick inte helt som Jennifer hoppats men trots ett fall i serien slutar hon på en 6:e plats.

Åtta gymnaster gjorde upp om medaljer och världscupspoäng i dagens bomfinal. Jennifer höll sig kvar på bommen genom hela serien och utstrålade självsäkerhet. Tyvärr missade hon i några kombinationer och överroterade avhoppet vilket kostade mycket på poängen som blev 11.733. Men bom är en spännande gren där allt kan hända och eftersom det var fler som föll idag samlar Jennifer ändå ihop världscupspoäng i OS-rankingen.

- Jag är inte helt nöjd med dagens tävlingsserie, men stolt över mig själv ändå. Nu är det fullt fokus på nästa världscup i Baku, sa Jennifer efter dagens tävling.

Veckans världscup i Cottbus har haft ett extremt tufft startfält med omkring 45 deltagande nationer och i dagens bomfinal tävlade Jennifer mot bland andra Ashinawa Urara från Japan som vann VM-guld i bom 2021 och Zhou Yakin från Kina som tog VM-silver i bom 2023. Bara att ta sig till finalen är därför ett styrkebesked från Jennifer.