Jonna Adlerteg behöll SM-guldet med nytt personbästa - Pontus Kallanvaara från Göteborg ny svensk mästare i artistisk gymnastik

Eskilstuna GF:s Jonna Adlerteg satte nytt personbästa i dagens SM-tävlingar och vann mångkampen med 55.300 poäng. Hennes klubbkamrat Emma Larsson hade ett fall på bommen och fick nöja sig med SM-silver - med fina 53,250! Båda håller hög internationell klass. Brons till Marcela Torres, All Star Gymnastics (49,500). Guld i herrklassen till Pontus Kallanvaara, Göteborgs Turn. 81,850 - även det en mycket fin poäng. Silver till Prince Mayiza (77,300) och brons till Michael Trane (77,200), båda Brommagymnasterna.

Damerna tävlar igen i grenfinaler i fristående, barr och bom med start kl 12.30 söndag den 13 april (ingen grenfinal i hopp, pga för få tävlande).

Fullständiga resultatlistor från dagens mångkamp:

http://score.sporteventsystems.se/Webresult.aspx?id=118  (damer)

http://score.sporteventsystems.se/Webresult.aspx?id=119 (herrar)