Jonna Adlerteg klar för OS-testtävling i London januari 2012

Jonna Adlerteg klar för OS-testtävling i London januari 2012

111111 kommer sannolikt att vara en dag den unga eskilstunagymnasten Jonna Adlerteg aldrig glömmer. Strax före det magiska klockslaget kl 11.11 kom det efterlängtade beskedet från Internationella Gymnastikförbundet - Sverige har en plats vid den viktiga sista testtävlingen i London den 11 - 14 januari. Tävlingen är sista chansen att kvalificera sig för att kunna bli uttagen till OS i London 2012.

Jonna Adlerteg är nu uttagen att representera Sverige. Hon ligger i hårdträning hemma i Eskilstuna för att finslipa sina program från VM i Tokyo, där hon gjorde en mycket fin insats trots en miss i bom. - Gör hon samma goda insats  i London i januari har hon en klar chans att kvalificera sig för senare uttagning till den svenska OS-truppen, säger Gymnastikförbundets idrottschef Ulf Andersson *. Redan i morgon tävlar hon i Nord-EM i Fyrishov i Uppsala.

Avresan till London sker den 7 januari.

* Reglerna för kvalificering enligt det internationella Gymnastikförbundets (FIG) normer är komplicerade men för den som vill gå på djupet är Ulf Andersson rätt person att tala med,  efter sina tre år som Sports Manager på FIG i Lausanne.

Mer information: Ulf Andersson, 072- 535 64 87