Junior-NM i truppgymnastik i Halmstad lördag 21 april - streamas via GymnastikTV

Nordiska Mästerskapen i truppgymnastik för juniorer arrangeras vartannat år. Arrangör 2012 är Halmstad Frigymnaster.  Tävlingarna går i Halmstad Arena.

Höganäs GF och GT Vikingarna (Lidingö) representerar Sverige i damklassen, Brommagymnasterna i herrklassen och Helsingborgs Turn i mixedklassen. Tävlingarna streamas direkt (GymnastikTV på www.gymnastik.se) med start kl 10.30, beräknad prisutdelning kl 18.00.

Sverige hoppas på att ta hem guld i år och det kan hända att det mycket unga damlaget från Höganäs GF slår till i år. (Helgen som gick 'vann' de Svenska Cupen, dvs de fick högsta poängen -  men det unga laget deltog utom tävling just p g a åldersgränsen för seniorer.)  Just detta unga lag bidrar med många gymnaster i Sveriges första damlandslag i truppgymnastik,  som ska representera Sverige vid EM i Århus senare i höst!

Tidsschema:

10:10 Öppningsceremoni
10:30 Mixed tävling
13:30 Damtävling
16:30 Herrtävling
18:00 Prisceremoni

Mer information om tävlingarna: Johanna Persson, idrottskonsulent Truppgymnastik, Gymnastikförbundet, 070-5316289