Marcus Stenberg från Luleågymnasterna tävlar i mångkampsfinal på Europaungdoms-OS i Baku

Under tisdagens mångkampskval i manlig artistisk gymnastik tog sig Luleågymnasten Marcus Stenberg som 22:a tävlande vidare till torsdagens mångkampsfinal på Europaungdoms-OS (EYOF) i Baku.

Med ett nytt personbästa på totalpoängen 76,300 tog sig Marcus Stenberg vidare till mångkampsfinal. Kvalet var även en lagtävling där han tillsammans med Villgot Hyll och William Sundell kom på en fin 14:e plats. Killarnas poäng var hela fyra poäng högre än på junior-VM i Györ som avgjordes för bara tre veckor sedan.

Samtliga resultat från mångkampskvalet finns att se här.

Mångkampsfinalen går torsdag 25 juli kl 10:00-12:15 och streamas via EOC Channel.

Svensk Gymnastik har många ansikten. Rolig och lekfull träning i ständigt nya former. Tävlingsutmaningar för dem som vill mer. Olika men ändå lika - den egna kroppens rörelser i centrum. God hälsa och välbefinnande genom rörelse, gemenskap och personlig utveckling - det är Svensk Gymnastik. Hos oss är alla välkomna.