Sex voltande showgrupper är framröstade till final i Flip'a'trick

Sex voltande showgrupper är framröstade till final i Flip'a'trick

De 6 finaldeltagarna inom Flip'a'trick är nu framröstade. Volter, eld, dans, freerunning och trampolintricks blandas fritt i de olika videoklippen, som kan ses på www.flip-a-trick.se. Projektet är en del av Gymnastikförbundets satsning på unga, och nästa steg för deltagarna blir finalen LIVE på Stora Scen i Kungsträdgården i Stockholm, 13 augusti 2010 - mitt under Ung08 Festivalen.

De 6 grupperna, som alla består av 2-8 deltagare, har under perioden 16-30 juni tävlat på
www.flip-a-trick.se om flest röster. Den 30 juni kl. 12:00 slutade omröstningen, och dessa bidrag tog sig till final:

• Task Tricking, Stockholm
  • Team Ignite, Örebro
  • Team Flashkick, Tierp
  • Flip Squad, Västerås
  • The Unicorns, Österåker
  • MyFlow, Stockholm

Grupperna har nu på sig fram till 13 augusti att sätta ihop den häftigaste showen de kan prestera. 2-4 minuter gäller, och sen är det upp till publiken att rösta fram vinnaren, som koras till: "Flip'a'trick Champion 2010".

"Vi ser fram emot en tävling som kommer att ta publiken med storm! Många har sett klipp med olika tricks och volter på YouTube, men det är först LIVE man riktigt förstår hur skickligt och coolt det verkligen är. Det blir en fest med unga som kommer snurra på golvet, precis över marken och kanske även 5-6 m över huvudena på publiken... Jo, det kan bli riktigt häftigt!"  säger projektledare Jonas Juhl på Gymnastikförbundet.

Kontaktperson: Jonas Juhl, jonas.juhl@gymnastik.se, 073-097 64 70.