Veronica Wagner och Tim Lunding får utmärkelsen World Class Gymnast

Trampolingymnasten Tim Lunding tog VM-silver i dubbelminitrampett och Veronica Wagner gick till 24-final i VM i London 2009. För dessa stora prestationer får de World Class Gymnast Award av Internationella Gymnastikförbundet (FIG). Wagner tar emot utmärkelsen vid SM i Halmstad fredag 21 maj - en rivstart före uppgiften som fackkommentator i webb-TV under damernas kvaltävling samma kväll.

Endast en svensk trampolingymnast har tidigare fått utmärkelsen; Nils Melkerud (1999) Tidigare har t ex Johan Jonasson och William Thoresson fått utmärkelsen. Senast en gymnast inom kvinnlig artistisk gymnastik fick motta World Class Gymnast Award var 1991 (Madeleine Thörnqvist).