VM-final i synkron trampolin för Oscar Smith (TK Levo) och Jonas Nordfors (Upplands Väsby GK) efter osannolik tur i semifinalen

Semifinalen i synkron trampolin slutar med en urhoppning och en ofullständig serie som ger poängen 20.230. Men det ska visa sig vara en poäng som räcker riktigt långt!

Par efter par hoppar ur sig och de två svenskarna Jonas Nordfors (Upplands Väsby GK) och Oscar Smith (TK Levo) har högst poäng av alla som hoppat ur. De ligger på plats 9 när alla par har hoppat färdigt semifinalen och tänker att loppet är kört då bara de 8 bästa går till finalen. Framför killarna finns två lag från samma nation och regeln är att bara ett lag per nation får tävla i final. Med en helt osannolik stolpe in är Oscar Smith och Jonas Nordfors nu klara för VM-final i synkron trampolin! Oscar Smith gör en otrolig comeback efter 4 år bort från mästerskap och Jonas Nordfors visar att han på sitt 12:e VM fortfarande är att räkna med.

Finalen sänds söndag 12 nov kl 13:30 svensk tid.

Följ finalen här: https://allgymnastics.tv/

Resultat från semifinalen: https://live.gymnastics.sport/live/16244/qualtwo.php?app=msyn

Kategorier