VM-gymnasterna tävlar i Mälarcupen i Åkeshovshallen i Stockholm 2 okt

Måns Stenberg, Toni Simonen, Ida Jonsson och Veronica Wagner finns med i startlistan under Mälarcupen (Sveriges enda internationella tävling i artistisk gymnastik) 2 oktober. Herrarnas tävlingsstart kl 14.45, damernas kl 15. I Mälarcupen tävlar även gymnaster från Island, Norge och Schweiz. Juniorer ocn seniorer tävlar också mot varandra under Mälarcupen, tack vare ett handicapsystem.

Under förmiddagen den 2 oktober (start kl 10.00) tävlar de yngre gymnasterna och i startlistan återfinns de flesta av de idag många lovande unga löften som på bred front kommer fram bakom de internationellt etablerade svenska gymnasterna. En av dem är Jonna Adlerteg, som för kort tid sedan tog hem Sveriges första brons i barr i ungdoms-OS - men det finns åtskilliga andra som vill visa att de snart tillhör det svenska landslaget i artistisk gymnastik..

Taggar

Svensk Gymnastik möjliggör för alla att träna, tävla och uppleva rörelseglädje. Rörelse är vårt språk.

Pelle Malmborg

Presskontakt Generalsekreterare Gymnastikförbundet 076-696 25 31