VM-laget i trampolin klart

VM-laget i trampolin klart

Den 18-21 november genomförs VM i trampolin och DMT i Baku i Azerbajdzjan och fem gymnaster är uttagna till mästerskapet.

Följande gymnaster kommer delta på VM:

• Lina Sjöberg, Uppsala GF, DMT och individuell trampolin
  • Sofia Redman, TK Levo, synkron trampolin
  • Hanna Rydén, Upplands Väsby GK, synkron trampolin
  • Jonas Nordfors, Upplands Väsby GK, individuell trampolin
  • Linus Oledal, Västra Frölunda TK, DMT

Förra VM gick i Tokyo 2019 och då tog Lina Sjöberg ett fantastiskt VM-guld i DMT. Tidigare i år tog hos även hem ett EM-silver i DMT i Sochi, Ryssland.

- Uppladdningen under hösten har sett mycket bra ut och jag ser goda möjligheter för både Jonas och Lina. Vi är nu bortskämda med Linas finalplatser under mästerskap men jag tror mycket på denna nivå även i Baku. Linus Oledal har visat sig stark under hösten och vi hoppas på en uppföljning av EM-finalplatsen i Sochi. Hanna och Sofia har potential att ge ytterligare blågula möjligheter om allt stämmer, säger Jonas Heiman förbundskapten i trampolinlandslaget.

Tävlingsschema

Torsdag 18 november: Kvaltävlingar trampolin och DMT

Fredag 19 november: Kvaltävlingar synkron trampolin

Lördag 20 november: Semifinaler trampolin + finaler synkron trampolin herr/dam och finaler DMT herrar