H1 tilldelas kvalitetsmärkningen Trygg kundkontakt

H1 tilldelas kvalitetsmärkningen Trygg kundkontakt

Branschorganisationen Kontakta har tagit fram en kvalitetsmärkning som heter ”Trygg kundkontakt”. Denna märkning är framtagen för konsumenterna så att de enkelt kan se vilka företag som bedriver seriös kundservice och telefonförsäljning i enlighet med Kontaktas stadgar och svensk lagstiftning.

För att få använda märkningen Trygg kundkontakt måste medlemsföretagen inom Kontakta årligen visa på god arbetsmiljö, schyssta villkor för personalen i form av kollektivavtal eller motsvarande försäkringsskydd, efterleva föreningens stadgar och svensk lagstiftning samt utbilda minst en person i ledande befattning i Kontaktas introduktionsutbildning.

H1 uppfyller samtliga krav och har därför tilldelats denna kvalitetsmärkning.

Det är väldigt viktigt att vi alla inom branschen jobbar för ett starkt förtroende hos konsumenterna, Trygg kundkontakt är därför en kvalitetsmärkning som vi välkomnar och är stolta över att få använda” säger Mattias Lööv, vd H1.

Linus Hedén

Presskontakt Pressansvarig +4670 328 94 85

Nordiskt BPO för outsourcing av kundservice, teknisk support och svarsservice

H1 Communication är ett nordiskt BPO-företag med europeiska samarbetspartners som erbjuder outsourcing av kundservice, teknisk support, PKI-tjänster och svarsservice. H1 ger dina kunder ledande kundupplevelser genom fokus på kvalitet, informationssäkerhet och medarbetarvarumärket (HAPPY-filosofin). Som Nordens största delägarledda branschaktör bygger H1 kundnära samarbeten med stort engagemang och kontinuitet i alla lägen. H1 är ISO 9001/14001/27001 certifierad och med enheter runt om i Norden erbjuds alla tjänster på samtliga nordiska språk dygnet runt, året om