Titta hit. Vi vill gärna träffa dig.

När? 30 november - 2 december Var? Ericsson Globe, Stockholm. Etage 4 nord, ovantför entré 2.

I samband med Stockholm International Horse Show är Framtidsspanarna på plats för att diskutera hästnäringens möjligheter och utmaningar. Framtidsspanarna är 14 ungdomar som nominerats av organisationerna inom Hästnäringens Ungdomssatsning (HUS).

– Vi är nyfikna på att på plats höra hur andra vill göra skillnad inom hästnäringen. Jag vill inspirera andra unga, och att andra får chansen till att bli framtida ledare, säger framtidsspanarna Irene Gidmark.

Framtidsspanarna:
Nominerade av Svenska Ridsportförbundet:
Malin Gustafsson, Billdal
Oscar Eriksson, Eskilstuna

Nominerade av Svensk Travsport:
Rebecka Persson, Skara

Utbildare: Johan Fyrberg
Projektansvarig: Anahita Arai

Fakta om Framtidspanarna:
Framtidsspanarna är 14 ungdomar som nominerats av organisationerna inom Hästnäringens Ungdomssatsning (HUS). Under året kommer Framtidsspanarna att rustas för att kunna ta plats inom den egna organisationen som organisationsledare.
www.facebook.com/gorskillnad
gorskillnad@gmail.se

Fakta om Hästnäringens Ungdomssatsning 2012:
Hästnäringens Ungdomssatsning, HUS, finansieras via Hästnäringens Nationella Stiftelse (HNS) genom totalisatoravtalet mellan staten och trav-/galoppsporten. Av HNS ekonomiska medel har fem miljoner kronor öronmärkts för ungdomsprojekt inom ridsport, trav, galopp, avel, western, islands- och brukshästar 2012. Framtidsspaning 2.0 och efterföljaren 2.2 är gemensamma projekt inom satsningen. Läs mer på HNS hemsida www.nshorse.se

Hästnäringens Nationella Stiftelse, HNS, är ett samverkansorgan inom svensk hästsektor. Speciellt intresse ägnas åt utbildning och avel och uppfödning. HNS har det övergripande ekonomiska och organisatoriska ansvaret för Hästnäringens Riksanläggningar Flyinge, Strömsholm och Wången. Andra verksamhetsområden är gemensamma hästpolitiska frågor samt forskning och utveckling via Stiftelsen Hästforskning. HNS, Hästsportens Hus, 161 89 Stockholm, www.nshorse.se