Äntligen en luktfri proffsfärg för tak och väggar!

Colorex lanserar Vagans Pro+ 4 och Vagans Pro+ 7, proffsanpassad vattenburen akrylatfärg med minimal lukt och extremt låga emissioner – en avgörande fördel för den som arbetar med måleri under många timmar. Vagans Pro+, som kommer märkt både med Svanen och Ecolabel, är främst avsedd för invändig målning av tak och väggar i torra rum. Den är en utmärkt representant för varumärket Colorex – ett smart färgval som ger både hög kvalitet och bra pris i samma burk.

Colorex Vagans Pro+ har hög täckförmåga och vithet. Den har mjuk ytstruktur och finns i två olika glanser: 4 samt 7. Den fungerar på de flesta underlag, som betong, puts, gips- och fiberplattor, tapet, glasfiberväv/filt, latexfog och tidigare målade ytor. Den kan även användas som grundfärg på starkt sugande underlag. Fantastiska appliceringsegenskaper gör Pro+ lätt att påföra både vid rollning och sprutmålning och en ger en jämn yta med minimalt stänk.

Colorex Vagans Pro+ är ett utmärkt val till både grund- och färdigmålning av tak och väggar. Den ger en tvättbar, tålig och helmatt yta och kan med lätthet användas till fläckförbättring.

”Vi har haft proffsmålarnas arbetsmiljö för ögonen när vi utvecklat Colorex Vagans Pro+. Förutom att erbjuda en luktfri färg med låga emissioner är den lättarbetad på alla underlag i både hem och offentliga miljöer,” berättar Dan Hansson, produktchef på Hagmans Nordic.

För mer information, kontakta oss på Hagmans Nordic.
För bilder gå till vår bildbank - klicka här

• colorex

Hagmans är ledande varumärke inom färg och beläggningar till golv och tak samt spray, rengöring, tvåkomponents spackel, rostskydd och fordonsvård.

Varumärket Hagmans är en del av Hagmans Nordic AB.

Linnea Blomqvist