Pressmeddelande -

Starta släpper nytt glykolsortiment – mer överskådligt och kraftfullt än någonsin tidigare

Starta presenterar nytt och optimerat glykolsortiment! Det nya sortimentet, som nu även erbjuds i praktiska 1 liters färdigblandade flaskor, har utformats för att uppfylla de senaste kraven enligt den CLP-förordningen. Den förordning som reglerar klassificering, märkning och förpackning av kemiska produkter inom EU-marknaden.

En märkbar nyhet med det nya glykolsortimentet är det minskade antalet produkter, som ändå täcker ett bredare spektrum av specifikationer och krav från olika motortillverkare jämfört med tidigare. Produktchef Per Junfors betonar: "Vårt nya sortiment har utformats med kundens enkelhet och behov i fokus. Det är mer överskådligt och kraftfullt än någonsin tidigare."

Nya produkter i sortimentet inkluderar:

• Starta Glykol G12Evo Longlife, som bland annat uppfyller kraven i de senaste specifikationerna från Volkswagen.
  • Starta Glykol Grön Longlife, som är uppfyller kraven i de senaste specifikationerna från Volvo och BMW.

Dessa glykoler är även bakåtkompatibla och fungerar med tidigare specifikationer för ännu större användbarhet.

En ny och praktisk funktion är att samtliga produkter nu finns i färdigblandade 1 liters flaskor, det gör det enkelt att fylla på kylsystemen korrekt. Felaktig blandning av glykol kan leda till minskad effekt, skador och överhettning, därför rekommenderar vi att man ska använda en färdigblandad produkt för korrekt skydd och prestanda.

Glykol, även kallad kylarvätska, används för att hålla din bilmotor inom ett säkert temperaturintervall och förhindra överhettning och frostskador. Dessutom skyddar den mot korrosion och förlänger livslängden på ditt kylsystem och motor. Eftersom olika fordon har specifika krav när det gäller glykol, är det viktigt att använda den glykol som tillverkaren rekommenderar för att säkerställa korrekt funktion och kompatibilitet med din bilmodells kylsystem.

För att underlätta valet av rätt glykol har Starta utvecklat en användbar glykolväljare på sin hemsida. Här kan du enkelt hitta den kylarvätska som är kompatibel med de flesta bil-, mc-, moped- och maskinmodeller. Besök glykolväljaren på följande länk: https://startaprodukter.se/produktvaljare/glykolvaljare/.

För mer information om Startas nya glykolsortiment och övriga produkter, vänligen besök http://startaprodukter.se eller kontakta oss på per e-post.

• starta
  • glykol