Gå direkt till innehåll
Halfens markdistans Drewi är en snabb, enkel och mycket användarvänlig markdistans som alltid ger stöd oavsett hur den ligger.

Produktnyhet från Halfen AB: Drewi – markdistansen som alltid ligger rätt

Drewi har en smart trekantig form som gör den otroligt snabb och enkel att arbeta med. Dess trekantiga form gör att den kan kastas ut och alltid hamnar rätt utan att krångliga och dyra tillbehör behövs vilket ger många fördelar.

Användningsområde Drewi en markdistans för armeringsnät som alltid ger stöd oavsett hur den ligger och är lämplig både inom Prefab tillverkning samt ute på byggarbetsplatser.

Drewi är

• Extremt användarvänlig
  • Tidsbesparande
  • Ergonomisk utan behov för special verktyg (behöver inte böja ryggen, riskera att snubbla i armeringsnätet etc)
  • Tillverkad i Sverige
  • Längd: 33cm
  • Åtgång: cirka 2,5 stycken per m2
  • Ämnen

HALFEN är ett av de ledande internationella företagen inom följande områden:

• Förankringssystem
    • Armeringssystem
    • Montagesystem
    • Fasadinfästning
    • Transportankarsystem
    • Dragstångsystem

Vi erbjuder våra kunder över 20 000 produkter och tillhandahåller tekniska lösningar för applikationer inom bygg- och industriprojekt. Arkitekter och ingenjörer utnyttjar våra produkter och vår tekniska programvara i sina projekt. Byggföretag, elementfabriker och distributörer/återförsäljare använder vårt breda produktsortiment i husbyggnation och alla typer av anläggningsprojekt. Med lång erfarenhet och gedigen branschkunskap erbjuder vi professionell rådgivning och teknisk support till föreskrivare och tillverkare. Vår roll är att lyssna, assistera och snabbt vara startberedda genom våra kunders byggprocesser - från planeringsstadiet ända fram till färdig konstruktion. Att vi dessutom kan erbjuda genomtänkt logistik och stor leveranspotential ger oss extra försprång i vår service.

Joakim Angervall

Imagine.Model.Make

Leviat etablerades i november 2020 och är det nya varumärket för samtliga CRH:s byggtillbehörsföretag. Det betyder att Halfen har övergått till att vara ett produktvarumärke i Leviats omfattande produktportfölj.
    Under varumärket Leviat samlas ledande branschnamn som Ancon, Plaka och Halfen i en global verksamhet och skapar tillsammans ett världsledande företag inom bl a följande områden:

• Förankringssystem
    • Armeringssystem
    • Montagesystem
    • Fasadinfästning
    • Transportankarsystem
    • Dragstångsystem

På Leviat erbjuder vi våra kunder högkvalitativa produkter och tillhandahåller tekniska lösningar för applikationer inom bygg- och industriprojekt. Arkitekter och ingenjörer utnyttjar våra produkter och vår tekniska programvara i sina projekt. Byggföretag, elementfabriker och distributörer/återförsäljare använder vårt breda produktsortiment i husbyggnation och alla typer av anläggningsprojekt. Med lång erfarenhet och gedigen branschkunskap erbjuder vi professionell rådgivning och teknisk support till föreskrivare och tillverkare. Vår roll är att lyssna, assistera och snabbt vara startberedda genom våra kunders byggprocesser - från planeringsstadiet ända fram till färdig konstruktion. Att vi dessutom kan erbjuda genomtänkt logistik och stor leveranspotential ger oss extra försprång i vår service.

I Sverige är Leviat en ledande leverantör till bygg- och betongelementindustrin med huduvkontor och lager i Göteborg.

Leviat AB
    Vädursgatan 5