Pressmeddelande -

Hallon utmanar de stora operatörerna – lanserar superbilligt mobilabonnemang för företag

2013 lanserade Hallon som första mobiloperatör helt bindningsfria mobilabonnemang till låga priser – en modell som flera aktörer nu har tagit efter. Nu har Hallon bestämt sig för att skaka om den svenska telekommarknaden igen, denna gång genom att erbjuda bindningsfria företagsabonnemang till låga priser. I och med lanseringen blir Hallon den enda av de etablerade lågprisoperatörerna att erbjuda mobilabonnemang till företagskunder.

Enligt en färsk undersökning gjord av undersökningsföretaget NEPA använder nästan 30 % av alla som jobbar i små och mellanstora företag privatabonnemang istället för företagsabonnemang. Varför? Helt enkelt för att abonnemangen upplevs som krångliga, dyra och helt onödiga.

– Fram till idag har det varit omöjligt för småföretagare att köpa riktigt prisvärda mobilabonnemang. De etablerade operatörerna har i alla tider varit onödigt dyra vad gäller företagsabonnemang. Varför ska företagare betala väsentligt mycket mer för samma produkt, och i många fall till och med få sämre tillgänglighet till exempelvis kundservice, säger Niklas Grawé, ansvarig för Hallon.

Hallon Företag kostar 299 kronor per månad och då ingår det 22 gigabyte surf, fria samtal och fria sms. Samtliga abonnemang från Hallon säljs via hallon.se och är helt fria från aktiveringsavgifter, startavgifter, bindningstider och uppsägningstider.

– Många i branschen kommer säkert att bli upprörda då vi i och med den här lanseringen klampar in på helig mark men vi såg en oexploaterad öppning på marknaden som synar de stora operatörerna och bestämde oss för att ta den, avslutar Niklas Grawé.

Läs mer om Hallons företagsabonnemang på www.hallon.se/foretag

För mer information:

Niklas Grawé, ansvarig för Hallon
niklas.grawe@hallon.se

Kategorier

Hallon är Sveriges enklaste mobiloperatör för samtal, sms och datatrafik. Abonnemangen säljs på nätet och har ingen aktiveringsavgift, avgift för startpaket, bindningstid, uppsägningstid eller faktura. Hallon ägs av 3 och använder 3s prisbelönta nät för samtal och data.

www.hallon.se

David Johansson

Presskontakt CCO

Gabrielle Heinerborg Lundgren

Presskontakt Marknadschef

hallon | En enkel mobiloperatör

hallon är den enkla mobiloperatören som har tagit bort allt krångel, som bindningstider, kluriga fakturor och rörliga priser. Ingen aktiveringsavgift, ingen avgift för startpaket, ingen faktureringsavgift, ingen kreditkoll, inget finstilt, samma låga priser för kontantkort och abonnemang. Och, oanvänd surf sparas. Enkelt och billigt.

Hallon finns på nätet www.hallon.se och är därmed öppet dygnet runt.

hallon