Hipp hipp hallon - Sveriges enklaste mobiloperatör firar tio år

Hipp hipp hallon - Sveriges enklaste mobiloperatör firar tio år

För tio år sedan lanserades den enkla mobiloperatören hallon, som med sitt genomgripande fokus på enkelhet tog branschen med storm. Som första mobiloperatör lanserade man helt bindningsfria mobilabonnemang till låga priser – en modell som flera aktörer sedan tog efter. Som ett av de äldsta no frills-varumärkena har hallon sedan starten 2013 vuxit sig starka och är idag en etablerad aktör på svensk telekommarknad.

2013 var svensk telekommarknad komplicerad och oöverblickbar för konsumenten. Med en djungel av svårförståeliga abonnemang kom hallon in med en enkel lösning, ett billigt abonnemang utan allt krångel så som bindningstider, kluriga fakturor och rörliga priser. Snabbspola tio år och både enkelheten och utmanarandan finns kvar.

- Hos hallon har enkelheten alltid stått i fokus och genomsyrat allt vi gör. Det är så vi gjort ett namn för oss själva och det är så vi ska ta ytterligare steg. Vi har i tio år förenklat vardagen för våra kunder, och med ett starkt decennium i ryggen tar vi nu nästa kliv på företagets framgångsresa, säger David Johansson, CCO för hallon Sverige.

En orädd och utmanande mobiloperatör
Som ungt företag har hallon vid flera tillfällen tagit utmanande kliv. 2013 lanserade man mobilt bredband, och ett år senare dumpade man utlandspriser och införde fria SMS till hela världen. 2016 tog man ännu ett stort kliv när man utmanade de stora operatörerna genom att introducera ett superbilligt mobilabonnemang för företag. Tillsammans med moderbolaget Tre har man även vid flera tillfällen infört fria samtal och sms till konfliktdrabbade områden för att underlätta för kunder att nå nära och kära, senast till jordbävningsdrabbade Turkiet och Syrien.

- hallon har under tio framgångsrika år kombinerat enkelhet och oräddhet under ett och samma tak. Vårt födelsedagslöfte är att våra kunder alltid ska känna sig trygga i oss som det enkla valet samtidigt som våra konkurrenter aldrig ska känna sig trygga i vad vårt nästa drag blir. Vi har varit en tillväxtmotor i flera år och ska fortsätta sticka ut som det mest framgångsrika i ”fighter brand-segmentet”, säger David Johansson.

Kategorier

hallon är den enkla mobiloperatören som har tagit bort allt krångel, som bindningstider, kluriga fakturor och rörliga priser. Ingen aktiveringsavgift, ingen avgift för startpaket, ingen faktureringsavgift, ingen kreditkoll, inget finstilt, samma låga priser för kontantkort och abonnemang. Och, oanvänd surf sparas. Enkelt och billigt.

David Johansson

Presskontakt CCO

Gabrielle Heinerborg Lundgren

Presskontakt Marknadschef

hallon | En enkel mobiloperatör

Hallon finns på nätet www.hallon.se och är därmed öppet dygnet runt.

hallon