Mobiltelefoner utan bindningstider när hallon öppnar webbshop

Mobiloperatören hallon som ständigt arbetar för att förenkla mobiltelefonin öppnar nu en webb-butik. Telefoner från Samsung, Sony och HTC kommer att säljas räntefritt tillsammans med hallons abonnemang och kontantkort utan bindningstider, uppsägningstider och aktiveringsavgifter.

hallon är en ny svensk mobiloperatör som lanserades i maj 2013 med målet att göra mobiltelefoni så enkelt som möjligt för kunderna. Operatören har därför slopat bindningstider, aktiveringsavgifter, kreditkontroll, avgifter för startpaket, uppsägningstider eller komplicerade finstilta avtal. hallon erbjuder abonnemang och kontantkort till fasta priser. På måndag öppnar hallon även en webbshop för att ge kunderna möjlighet att enkelt köpa mobiltelefoner direkt på hallon.se.

-  Att köpa en telefon på hallon.se ska vara lika enkelt som våra abonnemang. Mobiltelefonerna kommer därför säljas utan bindningstider, utan dolda avgifter på ren avbetalning till bästa möjliga pris, säger Niklas Wilhelmsson, ansvarig för hallon.

hallon vänder sig till alla som vill förenkla sin vardag, få trygghet samt en fullständig kontroll över sina mobil- och bredbandskostnader. hallon är en onlineoperatör som finns på nätet och därmed är öppen dygnet runt. Telefoner och SIM-kort skickas direkt hem till brevlådan efter beställningen på hemsidan och kunden betalar med kreditkort, precis som på Spotify och andra nättjänster.

-  Vi vet att våra kunder vill ha alla typer av telefoner som är enkla att använda och då ska det även vara enkelt att köpa dem. Våra telefoner är inte operatörslåsta, det är fri frakt och räntefri avbetalning, men man kan närsomhelst begära slutfaktura om man vill, säger Niklas Wilhelmsson, ansvarig för hallon.

hallon ägs av 3 och använder 3s prisbelönta 3G-nät men är en helt egen organisation med egna system, betalningsfunktioner och kundservice. hallon erbjuder även Sveriges enklaste mobila bredband.

Besök butiken på www.hallon.se

För mer information kontakta:

Niklas Wilhelmsson, ansvarig för hallon
Mail: niklas.wilhelmsson@hallon.se
Hallonnummer: 0761 911 111

Prisexempel:

Samsung Galaxy S4+ (157kr/mån i 29 månader, kontant 4679kr)

Samsung Galaxy Y (28kr/mån i 29 månader, kontant 790kr)

Sony Experia Z1 compact (158kr/mån i 29 månader, kontant 4580kr)

Samsung Galaxy Trend Plus ( 35kr/mån i 29 månader, kontant 999kr)

HTC Desire X (68kr/mån i 29 månader, kontant 1959kr)

HTC One (131kr/mån i 29 månader, kontant 3790kr)

Kategorier

Hallon är Sveriges enklaste mobiloperatör för samtal, sms och datatrafik. Abonnemangen säljs på nätet och har ingen aktiveringsavgift, avgift för startpaket, bindningstid, uppsägningstid eller faktura. Hallon ägs av 3 och använder 3s prisbelönta nät för samtal och data.

www.hallon.se

David Johansson

Presskontakt CCO

Gabrielle Heinerborg Lundgren

Presskontakt Marknadschef

hallon | En enkel mobiloperatör

hallon är den enkla mobiloperatören som har tagit bort allt krångel, som bindningstider, kluriga fakturor och rörliga priser. Ingen aktiveringsavgift, ingen avgift för startpaket, ingen faktureringsavgift, ingen kreditkoll, inget finstilt, samma låga priser för kontantkort och abonnemang. Och, oanvänd surf sparas. Enkelt och billigt.

Hallon finns på nätet www.hallon.se och är därmed öppet dygnet runt.

hallon