Pressmeddelande -

Bästa personalen på Hallwylska museet – nominering Stockholmarnas favoritmuseum 2014

Hallwylska museet är ett av tre museer som är nominerad inom kategorin Bästa personalen 2014. Kategorin bästa personal ingår i en större kvantitativ imageundersökning som genomfördes av företaget Evimetrix under januari och februari 2014. Utmärkelserna baseras på en undersökning bland allmänheten i Storstockholm, där drygt 1500 respondenter uttalat sig om 37 museer.

Syftet med undersökningen var att kartlägga hur Stockholmarna uppfattar och upplever de undersökta museerna. Undersökningsmaterialet samlades in via en webbenkät i en s.k. internetpanel, levererad av Userneeds.

Och på onsdagseftermiddag utses det bästa museet i Stockholm totalt 2014. Andra bedömnings-grunder indelade i fyra underkategorier är:
Bästa restaurang, Bästa utställningar, Bästa personalen (sammanvägt), Starkaste varumärket.
Hallwylska museet är nominerad  inom kategorin Bästa personal. Parametrar som ingått i undersökningen är bl a: trivsam miljö, utställningar, visningar, öppettider, personalens kunnande, personalens bemötande, butiken, restaurangen/caféet, läge och hemsida.

- Vi är jätteglada att blivit nominerade, säger museichef Heli Haapasalo. För tre år sedan blev vi faktiskt nominerade till årets museum, då valdes  Akvarellmuseet i Bohuslän till årets museum .

Medverkande museer: Abba the Museum, Moderna Museet, Aquaria Vattenmuseum, Nationalmuseum,Arkitektur- och designcentrum, Naturhistoriska riksmuseet, Armémuseum,Nobelmuseet, Bergianska trädgården, Nordiska museet, Biologiska museet, Postmuseum, Cosmonova, Prins Eugens Waldemarsudde, Etnografiska museet,Sjöhistoriska museet, Fotografiska, Skansen, Hallwylska museet, Spritmuseum, Historiska museet, Spårvägsmuseet, Junibacken, Stockholms medeltidsmuseum, Kungliga myntkabinettet, Stockholms stadsmuseum, Leksaksmuseet, Tekniska museet, Liljevalchs konsthall, Thielska Galleriet, Livrustkammaren, Tom Tits Experiment, Magasin 3, Vasamuseet, Medelhavsmuseet, Östasiatiska museet, Millesgården

• stockholms museer
  • hallwylska museet