Hälsokraft bygger ett nytt logistik- och hälsocenter i Loviseberg

Vi är mycket glada och stolta att vi nu kan berätta om vår nya satsning - ett helt nytt logistik- och hälsocenter i Loviseberg som ligger i Botkyrka, Stockholm. Den 19 april firade vi denna historiskt viktiga dag med ett spadtag tillsammans med flera fantastiska människor som varit med och gjort projektet möjligt.

Vi har sedan en tid tillbaka känt att vi vuxit ur våra lokaler i Sätra och med den nya etableringen kommer vi ännu ett steg närmare vår vision att inspirera många människor till ett hälsosammare liv.

Vi är mycket glada över att kunna flytta vår verksamhet till Botkyrka kommun. Och för mig personligen är det en dröm att komma tillbaka till den kommun där jag började min resa och fick mina första arbetslivserfarenheter. Vi har fått ett positivt mottagande av kommunen och det möjliggör att vi kommer att nå våra ambitiösa tillväxtmål och stärka vårt redan starka varumärke. Företaget växer kontinuerligt på den svenska marknaden och etableringen skapar också möjligheter att expandera internationellt.

Vi ser fram emot att flytta in i den nya stora miljöbyggnaden med solceller, om 13000 m2. Vi planerar för att flytta hela verksamheten från Sätra till de nya lokalerna under Q2 2023.

Jag vill rikta ett stort tack till Botkyrka kommun för möjligheten och att ni varit så otroligt tillmötesgående från dag ett. Jag vill också rikta ett stort tack till mitt team, leverantörer, samarbetspartner och sist men inte minst våra underbara medlemmar i Hälsokraft-kedjan, det är tack vare det fina samarbetet som övertygat oss att fortsätta vår ambitiösa tillväxtresa.

– Vi är väldigt glada att Hälsokraft har valt att bygga sitt huvudkontor i Botkyrka. De blir ett positivt tillskott till Lovisebergs fantastiska industriområde med många nya arbetstillfällen som flyttar in till kommunen, säger Ebba Östlin, kommunstyrelsens ordförande (S)

Loviseberg är beläget i Tumba cirka en kilometer öster om Tunarondellen på Hågelbyleden och 400 meter norr om Hamra gård. Här verkar företag inom bygg, transport och livsmedelstillverkning.

• Friskvård

• hälsokraft
  • distributör
  • hälsokost
  • hälsa

Hälsokraft startades 1993 och är idag en kedja bestående av ett 50-tal butiker från Kiruna i norr till Ystad i söder. Hälsokraft ägs och drivs av sina handlare.

Av handlare för handlare är ord som genomsyrar kedjans dagliga arbete. Vi är nämligen övertygade om att det inte finns någon starkare kraft än den hos den egna entreprenören, eldsjälen och handlaren som är dedikerad till att erbjuda sina kunder kunskap, kvalitet och omtanke för att hjälpa dem till en bättre hälsa.

Varje dag arbetar vi för att våra kunder ska känna att vi är den bästa hälsokostkedjan i både hjärta och hjärna.

Rani Malk

Presskontakt VD 073- 987 36 17