Nyhet —
Bajen till SM-slutspel i Futsal
I sista regionskvalet till SM i Futsal i går i Torvallahallen, mötte Hammarby Västerås BK 30 och Örebro SK Söder i en trelagsgrupp. Första matchen spelades mot Västerås BK 30. Bajen sätter Västerås under press direkt och det känns som att vi är betydligt bättre. Västerås gör dock 1-0 på hörna efter bara någon minut. Bajen fortsätter att spela riktigt bra fotboll och den ena målchansen avlöser den andra. Efter både stolpträff och träff i ribbbans underkant känns det som att bollen inte riktigt vill in, men med någon minut kvar på första halvlek lyckas vi till slut spräcka nollan. Därefter rullar bollarna in i jämt tempo och vi kan vinna matchen med 5-1.
Örebro förlorar sin match mot Västerås med 2-3, vilket gör att vi till och med har råd att förlora med två bollar när vi möts i den sista och avgörande matchen. Vi gör ganska tidigt 1-0 och det känns som att vi är det betydligt bättre laget. Efter den starka inledningen blir vi lite passiva och deras målvakt tillåts springa igenom vårt lag med någon väggpass och avslutar snyggt till 1-1. Efter det fortsätter vi att rada upp målchanser, men är inte tillräckligt kyliga i avsluten. Trots det så rinner det iväg till 3-1 i halvtid och matchen slutar 5-1.På totalen känns det som att vi spelar ett väldigt bra försvarsspel och att vårt rörliga spel framåt är riktigt bra, men att det finns en växel till ...
Den glädje och energi som laget speglar på plan är fantastiskt att se. Det märks att det är ett glatt gäng tjejer som trivs, har roligt och kämpar tillsammans, peppar och pushar varandra med hjälp av lugna klara direktiv från tränrabänken.
Som vinnare av gruppen får Hammarby nu åka till Falun den 11 februari och göra upp om SM-medaljerna tillsammans med tre andra lag.
Relaterade länkar
Ämnen
- Underhållning
Regioner
- Stockholm