Hammarby värvar Emma Jones från årets seriekonkurrenter IFK Kalmar

Ytterligare ett namn är nu klart för Hammarby Damfotboll inför säsongen 2014. Ytterbacken Emma Jones 18, som närmast kommer från seriekonkurrenten IFK Kalmar.

Varför föll ditt val på Hammarby?
-Jag gick på det första intrycket, träningen kändes bra och alla var trevliga och välkomnande.
En annan viktig sak är att Bajen spelar i Elitettan och har som målsättning att gå upp till Damallsvenskan, denna målsättning passar mig utmärkt. Nästa säsong kommer jag träna för att ta en plats i startelvan och för att kunna hjälpa laget att nå sitt mål, säger Emma.

Huvudtränare Pär Lagerström om Emma:
-Jag fick upp ögonen på allvar för Emma efter att vi mött Kalmar denna denna säsong. Hon "stängde" deras högersida i försvaret totalt. När jag sedan fortsatte följa henne märkte jag att så var fallet match efter match. Emma har en snabbhet som är väldigt nyttig både i försvar- och anfallsspelet, detta kombinerat med ett riktigt bra passningsspel gör att jag är mycket nöjd över värvningen.

Vi hälsar Emma varmt välkommen till Hammarby Damfotboll!

Bild lånad av IFK Kalmar

Spelare som sedan tidigare är klara för fortsättning i Hammarby:
Hanna Korell
Hanna Wallgren
Marie Johansson
Nellie Bolander
Alexandra Lindberg
Emelie Ekman
Ellinor Lindbom
Emma Jansson
Ellen Gibson
Cathrine Dahlström
Sigrid Persson
Olga Ekblom
Sofia Thuresson
Anna Lindblom
Petronella Ekroth
Matilda Agné
Therese Persson
Matilda Östergaard
Helén Eke

• elitettan 2014

Hammarby IF Damfotbollförening är en ideell förening som startade sin verksamhet 1970. Visionen för föreningen är bredd och elit i samverkan. Det lever föreningen upp till genom sitt A-lag som spelar i Elitettan 2013, talanglaget Bajen DFF i division 3 Östra Svealand 2013 samt Utvecklingslaget som deltar i Svenska Spels F19 liga. Föreningens ungdomsverksamhet sträcker från flickor födda 2006 upp till flickor födda 1997. Idag har föreningen ca 22 ungdomslag som deltar i St Erikscupen.