Anfallet tar ytterligare form

De senaste dagarna har Hammarby Hockey gjort klart med 4 stycken anfallare. A-truppen har även sedan i onsdags dragit igång med försäsongsträningen under ledning av Krister Falk och Mats Andersson. Till sin hjälp har spelarna och tränarna materialförvaltaren Tony Hjälmheden och kiropraktorn Sebastian Bak. Måndag den 15 maj håller Hammarby IF Ishockeyförenings styrelse i uppstarten av säsongen 2006/2007. Onsdagen den 10 maj klockan 17:00 startade träningen för Hammarbys A-trupp. Med på träningen fanns då även Sebastian Ellerstad som tidigare under onsdagen skrev på ett 2-års avtal. Sebastian var säsongen 2005/2006 en av J20-lagets bästa poängplockare och även en av de absolut främsta i poängligan. Även Joakim Häll har skrivit ett 2-års avtal med Hammarby. Joakim faller in i ramen av unga talangfulla spelare som väntar på sitt genombrott. Fredagen resulterade i två påskrifter i form av Dan Tryborn och Jens Persson. Tryborn behöver ingen närmre presentation för alla Hammarbyvänner. Utbildad på Zinkensdamms IP och med ett stort Hammarbyhjärta kommer Dan att vara viktig för kommande säsongs A-trupp. Från Hästen kommer centerforwarden Jens Persson. Jens gjorde under säsongen 2005/2006 hela 50 poäng på 36 matcher. Jens är hockeyfostrad i Björklöven där han även gjorde två säsonger A-lagssäsonger som ung seniorspelare. Sebastian Ellerstad född 1986 forward har skrivit ett 2-årigt avtat Joakim Häll född 1986 forward har skrivit ett 2-årigt avtal Dan Tryborn född 1982 forward har skrivit ett 1-årigt avtal Jens Persson född 1984 forward har skrivit ett 1-årigt avtal Sportgruppens arbete är nu inne i en slutfas med ett antal spelare. Vi för konstruktiva samtal med flera spelare och har goda förhoppningar om att hitta lösningar som kommer fortsätta att utveckla Hammarby Hockey. Hammarby Hockey För ytterligare information kontakta: Tomas Winje, Sportchef, 08-556 06 886

• Sociala frågor