Bajens vandring fortsätter

Kommande års trupp tar nu mer och mer form. Hammarby Hockeys sportgrupp jobbar för fullt med framtidens hockeylag. En viktig del i detta är att rekrytera spelare som delar föreningens vilja att utvecklas och fullt ut är villiga att betala priset som krävs! Under den senaste veckan har Hammarby IF Ishockeyföreningen skrivit kontrakt med två spännande backar och en spännande centerforward. Till försvaret kommer en etablerad back i form av Rikard Karlsson och en talangfull spelare från dom egna leden i form av Mikael Owilli. Till skiktet mellan försvaret och anfallet kommer den lovande Hammarbyprodukten Simon Laudon-Sörlin. Rikard Karlsson född 1979 back har skrivit ett 1-årigt avtal Rikard passar bra in i framtidens Hammarby. Han har kopplingar till föreningen via sin yngre bror (Henrik), sin förra tränare Lars-Jerry Johansson (ungdomstränare i Hammarby) och att han bor på hjärtat av Södermalm. Rikard har även under de många mötena tillsammans med honom visat upp karaktärsdragen utvecklingsvilja och en positiv attityd till gruppen. Det ska även tilläggas att Rikard valde Hammarby trots hårda påstötningar från ett antal andra föreningar. Motiveringen var att han kände att han verkligen kan utvecklas i Hammarby och att han vill vara en del i den utvecklingen. Mikael Owilli född 1988 back har skrivit ett 2-årigt avtal Till falangen av talangfulla backar sållar sig J20-backen Mikael Owilli. Hammarby är därför mycket glada över att Mikael valt att fortsätta sin utveckling i Hammarby de kommande 2 säsongerna. Mikael kan trots sin unga ålder beskrivas som en moget spelande back som har sin styrka i defensiven. Simon Laudon-Sörlin har skrivit ett 2-årigt avtal Sedan 4 års ålder har Simon Laudon-Sörlin varit Hammarby Hockey trogen. Det är därför mycket roligt för oss att Simon valt att fortsätta sin karriär i Hammarbys representationslag. Simon kan beskrivas som skridskostark spelare som under säsongen 2005/2006 varit en starkt bidragande faktor i J20-lagets framgångar under säsongen. Hammarby Hockey För ytterligare information kontakta: Tomas Winje, Sportchef, 08-556 06 886