Stadsbyggnadskontoret i Borlänge sitter säkert!

Stadsbyggnadskontoret i Borlänge sitter säkert

När Stadsbyggnadskontoret och Hållbar Samhällsbyggnad i Borlänge flyttar in i anrika gamla biografen Palladium senare i år kommer de inte behöva bekymra sig för inbrott eller fönsterkrossning. De har beställt Hammerglass i samtliga fönster!

Vandalism, inbrott och fönsterkrossning har efterhand blivit ett gissel för många verksamheter - både privata som offentliga. Fler och fler arkitekter föreskriver Hammerglass i rutorna när där skall byggas nytt. Allt från skolor, köpcentra, polismyndigheter och offentlig förvaltning behöver arbetsro.

I Palladiumfastigheten monteras fönsterramar och -bågar från Vinäs Fönsterindustri.

Hammerglass är den nya generationens okrossbara fönsterlösningar. Polykarbonattypen är 300 gånger starkare än glas och har en unik ytbeläggning. Coatingen består bl a av kiseloxid vilket ger glasen ett nära nog 100%-igt UV skydd, resistens mot kemikalier vid graffitisanering, samt en yta som tål tuffa tag.

Hammerglass AB från Förslöv har under 15 års tid arbetat med okrossbara glaslösningar till fastigheter. Bolaget har löst gåtan med diffusionstätning av polykarbonat i isolerglaskassetter* bl a genom den unika ytbehandling som skivorna genomgår. Hammerglass har ca 130 återförsäljare i Sverige och levererar glas till samtliga fönsterproducenter. Hammerglass Bullerskydd är det näst största av bolagets 8 affärsområden.

*Teoretiskt kan inte polykarbonat användas i isolerkassetter då materialet låter fuktmolekyler passera rakt igenom skivorna. Resultatet blir kondens inne i isolerkassetterna. Hammerglass AB löste detta problem för 15 år sedan och är id ag enda företag i världen som kan lämna garanti på okrossbara isolerglas. Export sker till Norge, Danmark, Estland, England, Tyskland, Spanien m fl.

Bengt Nilsson/VD/Hammerglass AB
0431-43 99 00, bengt@hammerglass.se