Run for Change - viktigare än någonsin!

Hoppas att du och dina nära och kära är friska och krya i dessa speciella tider. Här kommer en uppdatering från Hand in Hand och Run for Change med anledning av Covid-19 och Stockholm Marathon så ni vet hur vi arbetar just nu. Ändringen av datumet för Stockholm Marathon till den 5 september påverkar inte Run for Change mer än att tävlingen avgörs den 6 september istället för 1 juni. Vi kan också konstatera att de människor som vi arbetar med och som redan lever under svåra förhållanden i världen också är de som kommer att drabbas hårdast då smittan fortsätter att sprida sig. Ert stöd har därför aldrig varit viktigare.

Hand in Hand har sett miljontals människor lyfta sig själva från hopplöshet och fattigdom till driftiga entreprenörer. Nu slår den globala Coronapandemin till med full kraft. Vi ser hur många nystartade mikroföretag riskerar att raseras på ett ögonblick.

Men vi ser också annat. Vi ser innovation och nya idéer. Vi ser hopp.

Entreprenörer i världen ställer nu blixtsnabbt om. Att se nya möjligheter och bygga motståndskraft mot framtida utmaningar är trots allt kärnan i både entreprenörskap och fattigdomsbekämpning. Det som krävs av oss nu, är att vi inte släpper taget. Att vi fortsätter stötta nykläckta entreprenörer, som annars kastas tillbaka i djup fattigdom.

Vi är i den här gränslösa krisen tillsammans; individer, företag och länder. Bara tillsammans kan vi komma ut starkare på andra sidan. Länderna vi arbetar i har inte heller några statliga stöd som lindrar fallet. Därför är Hand in Hands arbete och Run for Change kanske viktigare än någonsin tidigare! Vi hoppas att så många som möjligt deltar i tävlingen, men vi har en bra bit kvar för att kunna finansiera ett byprojekt i Kenya. Vi är tacksamma för all spridning och allt stöd vi kan få för att nå målet - att hjälpa en hel by i Iten, Kenya ur fattigdomens värsta gissel!

Följ oss gärna på Hand in Hand Sweden i sociala kanaler för uppdateringar och nyheter om Run for Change och Hand in Hand.

Varma hälsningar från vännerna på Hand in Hand och Urban Tribes - som tillsammans arrangerar Run for Change under ASICS Stockholm Marathon 2020

• covid 19
  • run for change