​Plötsligt är allt förändrat

Nu lever vi alla i ovisshet om morgondagen och hur Coronaepidemin ska drabba vår hälsa, ekonomi och hela vårt samhälle. Men den här krisen är i alla avseenden global och mitt i allt får vi inte glömma att de människor som redan lever i fattigdom drabbas hårdast i kriser som denna. De behöver vårt stöd mer än någonsin.

Våra kollegor på de lokala Hand in Hand-kontoren gör nu allt för att hindra smittspridning och skydda både sin personal och lokalbefolkningen. I Indien, Kenya och Zimbabwe där vi arbetar är råd som ”att hålla avstånd” och ”tvätta händerna 20 sekunder i varmt vatten” ofta omöjliga att följa. Än mindre är tillgången till god sjukvård en självklarhet för den som är fattig och blir sjuk.

Att våra entreprenörer förblir friska och att deras mikroföretag överlever den här krisen är givetvis vår allra högsta prioritet. Annars riskerar de som kommit en bit på väg mot ett mer värdigt liv att falla tillbaka till en djup fattigdom. Vi måste fortsätta kämpa för de mest sårbara – både här hemma och ute i världen.

Genom att bli Entreprenörsfadder (från 100 kr per månad) ger du människor som lever i fattigdom en reell chans att långsiktigt stå på egna ben. En stabil inkomst ger möjlighet att skapa ett värdigt liv, förbättra familjens hälsa och sina barns framtidsutsikter.

Det är det vi kallar hållbar fattigdomsbekämpning.

GE DITT STÖD HÄR