Hand in Hand får 7 miljoner kronor i basstöd av Svenska PostkodLotteriet

- Vi är oerhört stolta och glada över samarbetet med Svenska PostkodLotteriet, vilket möjliggör att miljontals människor har tagit sig ur fattigdom. Sedan start har Hand in Hand skapat och vidareutvecklat fler än 1,6 miljoner företag vilket genererat 2,5 miljoner nya jobb! Med basstödet från Svenska PostkodLotteriet vidareutvecklar vi nu vårt framgångsrika arbete i programländerna!, kommenterar Charlotte Bohman, Generalsekreterare Hand in Hand Sweden.

- Vi är mycket stolta över 2015 års resultat. Året började tufft.Konkurrensen är stenhård på marknaden och vi fick se lotteriintäkterna sjunka. Men tack vare intensiva insatser blev totala omsättningen för året till slut i linje med året innan,säger Anders Årbrandt, Managing Director för Novamedia Sverige som driver Svenska PostkodLotteriet.