Hand in Hand och GodKort i sommarkampanj

- Vi tycker att GodKort är ett inspirerande och enkelt sätt att dela med sig av bilder som dessutom gör skillnad för vår verksamhet. Vi hoppas att många kommer att ladda ner appen och använda tjänsten för att skicka bilder under sommaren, säger Håkan Jarlenius, kommunikationschef Hand in Hand.

– GodKort gör det enkelt att sprida glädje och samtidigt bidra till välgörande ändamål. Vi ser en stark trend att dela med sig av bilder, till exempel har bildtjänsten Instagram nu fler användare än Twitter. GodKort binder samman det digitala med det fysiska genom att göra det enkelt att dela egna bilder också utanför den digitala världen, säger Annika Westerberg, tf. VD för GoodCause Ideas.

GodKort samarbetar initialt med sex välgörenhetspartners: Hand in Hand, SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Naturskyddsföreningen och Barncancerfonden.  Kunden väljer vilken av dessa som ska få bidraget om 5 kronor per skickat vykort.

– Blir vi många som använder GodKort ger det stora summor till organisationer som Hand in Hand. Men glädje skapas redan av de första korten som skickas, säger Annika Westerberg.

• Vuxenutbildning

Hand i Hand bekämpar fattigdom genom utbildning och företagande. Vår vision är att skapa 10 miljoner jobb och på så sätt medverka till att utrota världsfattigdomen. Vår affärsmodell är effektiv och framgångsrik - totalt har över 850 000 kvinnor deltagit i självhjälpsgrupperna i Indien, Afrika och Afghanistan vilket har resulterat i fler än 850 000 företag och att över 1,3 miljoner jobb har skapats. Detta innebär att fler än 5 000 000 människor fått bättre livsvillkor.