Bokriskommittén med Klas Eklund till Göteborg

Bokriskommittén med Klas Eklund till Göteborg

Göteborg 19 februari 2014

Bokriskommittén med Klas Eklund kommer till Göteborg

Till sommaren ska Bokriskommittén vara färdig med sina förslag till hur den svenska bostadsmarknaden bör reformeras för att fungera bättre. Nu kommer kommittén, ledd av SEB:s Klas Eklund, till Handelskammaren. Under ett lunchseminarium som arrangeras tillsammans med Fastighetsägarna får västsvenska företag chansen att komma med inspel kring kommitténs arbete.

Det var i slutet av förra året som Bokriskommittén bildades på initiativ av Stockholms, Västsvenska och Sydsvenska Handelskammaren tillsammans med Fastighetsägarna. Kommittén har i uppdrag att presentera konkreta förslag på reformer som kan få den svenska bostadsmarknaden att fungera bättre.
Kommittén presenterade nyligen sin vision för den svenska bostadsmarknaden, och under våren väntas ett antal analyser och förslag presenteras. I juni lägger kommittén fram sin slutrapport.
Nu kommer Klas Eklund, som leder kommitténs arbete, till Göteborg för att diskutera bostadsmarknaden med ett antal västsvenska företag.

Medias representanter är välkomna.

När: 24 februari 2014 kl 13.00.
Var: Västsvenska Handelskammaren, Mässans gata 18, Göteborg.
Osa: Till anna.werner@handelskammaren.net, senast fredag 21 februari 2014.

Fakta Bokriskommittén
Bokriskommittén leds av Klas Eklund, SEB.

Övriga ledamöter är:

Tor Borg, chefekonom SBAB
Ulrika Francke, vd Tyréns, fd stadsbyggnadsdirektör i Stockholm
Hans Lind, professor i fastighetsekonomi, KTH
Sonny Modig, bostadsutredare och debattör
Olle Zetterberg, vd Stockholm Business Region
Barbro Wickman-Parak, fd vice riksbankschef

Västsvenska Handelskammaren är företrädare för det västsvenska näringslivet och en mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer. Vår kompetens, våra tjänster och vårt nätverk är vår styrka i arbetet att skapa tillväxt och utveckla framtidens Västsverige. Tillsammans med våra 2700 medlemsföretag arbetar vi för ett västsvenskt näringsliv i världsklass.