Entreprenören. En kändis eller en doldis?

Kajsa Dahlsten, näringslivsutveckling, 031-835947
Robert Odenjung, informationschef, 0709-639633

Ungdomars attityder till företagande, entreprenörskap och ledarskap måste stärkas. Här spelar förebilder en stor roll. Men vilka förebilder har egentligen gymnasieungdomarna?

Under seminariet Förebilder och företagsamhet, arrangerat av Bergsjöns Kulturhusförening redovisar Kajsa Dahlsten handelskammarens studie om vilka förebilder våra gymnasieelever har:

• Vilka är de vanligast förekommande förebilderna i allmänhet och inom vilka verksamheter hämtar eleverna sina förebilder?
  • Hur skiljer sig flickors och pojkars förebilder åt?
  • Och viktigast av allt - spelar förebilderna någon som helst roll för elevernas framtid?

Tid: 3 september, 13:30-14:15. (Hela programmet 13.00-16.30)
Plats: Svenska Kyrkan, Rymdtorget i Bergsjön, Göteborg

Så hanterar vi dina personuppgifter: Vi hanterar dina personuppgifter för att du som journalist eller intressent ska kunna få nyhetstips från oss. Dina personuppgifter lagras i vårt kundregister. Dina uppgifter säljs ej vidare till tredje part.

Önskar du utdrag av dina sparade uppgifter eller bli raderad, återkoppla till oss via gdpr@vastsvenskahandelskammaren.se » Läs vidare i vår integritetspolicy