Hur ska vi bygga fler och bättre bostäder?

Hur ska vi bygga fler och bättre bostäder?

Göteborg beräknas växa med 200 invånare i veckan. Det är bra att Göteborg växer, helst ännu snabbare. Men för att alla potentiella nya Göteborgare ska ha någonstans att bo behöver vi bygga dubbelt så många bostäder. Om byggandet ligger kvar på dagens låga nivåer kan det leda till att vi tappar 40 000 jobb och 200 miljarder i produktionsbortfall.

Läs mer i vår senaste rapport Bostadsbristens pris »

Bostadspolitiskt seminarium
För att Göteborgsregionen ska kunna fortsätta växa jobbar Handelskammaren aktivt för att öka bostadsbyggandet. Som ett led i detta anordnar vi nu ett seminarium där vi lyfter frågan med Bostadsminister Stefan Attefall. I seminariet får du bland annat ta del av hur Swedbank ser på sin roll i bostadsbyggandet. Kom och delta i ett samtal om hur vi tillsammans kan hitta lösningar på bostadsbristen i Göteborgsregionen.

MedverkandeStefan Attefall | Civil- och bostadsminister (KD)
Lena Smeby-Udesen | Regionchef Swedbank
Hasse Andersson | Planeringsstrateg Kungsbacka kommun
Kurt Eliasson | VD Sabo
Peter Bellevik | VD Bygg-Fast
Anna Lönn Lundbeck | Regionchef Hyresgästföreningen
David Lega | Kommunalråd Göteborg (KD)
Johan Trouvé | VD Västsvenska Handelskammaren

Moderator | Gert Gelotte, Ledarskribent GP

Välkommen!
Johan Trouvé, David Lega, Anna Lönn Lundbäck

När
Onsdag 26 feb 2014
Kl. 13.00-16.45
Vi bjuder på fika!
(Inregistrering från 12:30)

Var
Svenska mässan, lokal J1

Senast måndag 24 feb 2014

Sandra Zätterström | 031-83 59 92  | sandra.zatterstrom@handelskammaren.net

Seminariet är ett samarbete mellan Västsvenska Handelskammaren, Kristdemokraterna och Hyresgästföreningen

Västsvenska Handelskammaren är företrädare för det västsvenska näringslivet och en mötesplats där människor och företag kan inspireras och skapa affärer. Vår kompetens, våra tjänster och vårt nätverk är vår styrka i arbetet att skapa tillväxt och utveckla framtidens Västsverige. Tillsammans med våra 2700 medlemsföretag arbetar vi för ett västsvenskt näringsliv i världsklass.