Ny Näringspolitisk chef till Västsvenska Handelskammaren

Ny Näringspolitisk chef till Västsvenska Handelskammaren

Maria Fuxborg har rekryterats som Näringspolitisk chef till Västsvenska Handelskammaren. Maria kommer till Västsvenska Handelskammaren med många års erfarenhet av ledande befattningar inom västsvenskt näringsliv. Marknad och kommunikation har varit hennes huvudansvar vid sidan av hållbarhet och myndighetskontakter. Under hennes år vid Lindholmen Science Park var fokus på samverkan mellan näringsliv, stora och små företag, politik och akademi. Marias ansvar som vice vd var inriktat på att verka för näringslivets bästa, för utveckling och tillväxt, och för att skapa fler jobb. Maria kommer nu närmast från CEVT som chef för Kommunikation och PR.

”Jag är väldigt glad och stolt över att få detta förtroende”, säger Maria. ”Tillväxt och framgångsrika företag är enormt betydelsefullt för regionens välmående och utveckling och här spelar västsvenska handelskammarens arbete en mycket viktig roll. Så mycket av Sveriges konkurrenskraft skapas och drivs härifrån! Jag vet också hur bra det blir när vi gör varandra starkare”.

Maria tillträder som Västsvenska Handelskammarens näringspolitiska chef i januari 2023.

Så hanterar vi dina personuppgifter: Vi hanterar dina personuppgifter för att du som journalist eller intressent ska kunna få nyhetstips från oss. Dina personuppgifter lagras i vårt kundregister. Dina uppgifter säljs ej vidare till tredje part.

Önskar du utdrag av dina sparade uppgifter eller bli raderad, återkoppla till oss via gdpr@vastsvenskahandelskammaren.se » Läs vidare i vår integritetspolicy