Nyhetsbrev för näringslivet från Västsvenska Industri- och Handelskammaren.

Alla länkar på: http://www.handelskammaren.net/item.aspx?id=260 Nr 2-2005 Statsministern positiv till diskussion om vägavgifter Statsminister Göran Persson är positiv till att diskutera vägavgifter som ett sätt att finansiera utbyggnaden av de västsvenska motorvägarna. Det beskedet gav han vid den lunch som Västsvenska Industri- och Handelskammaren arrangerade i februari. Läs mer Två av tre industriföretag överväger flytt En majoritet av Västsveriges största industriföretag umgås med tanken på att flytta ut delar av sin verksamhet. Det visar en undersökning som handelskammaren har gjort. Läs mer Stark opimism ersatt av tvivel Den starka optimism som västsvenska företagsledare kände hösten 2003 har sakta men säkert ersatts av tvivel om vart konjunkturen är på väg. Läs mer Uppdraget kritiskt till vägavgifter Handelskammarens förslag om vägavgifter väcker debatt. För Sylve Törnqvist, vd för budbilsföretaget Uppdraget är känslorna kluvna. - Allt hänger på vilka villkor som knyts till avgiften, säger han. Läs mer Kylväst från Kinna kan bli FN-produkt En kylväst från Kinna kan bli en av de produkter som FN använder sig av. Under våren åker TST Sweden som tillverkar kylvästen till FN i New York för att presentera sin produkt. Första steget mot FN-marknaden tog företaget tillsammans med handelskammaren. Läs mer Privatekonomen som vill förklara med enkla ord Hon ägnar sina dagar åt siffror. Men engagemanget har hon hos människorna bakom kalkylen. Möt privatekonomen som gömmer ett hjärta som klappar för folkbildning under kavajen. Läs mer Aktuella evenemang FN-upphandling (seminarium) 1 mars, Göteborg och Borås. Exportkurs Ryssland 10 mars, Göteborg. Betalnings-, leverans- och försäkringsvillkor (kurs) 16 mars, Göteborg. FN-upphandling (seminarium) 3 mars, Trollhättan och Skövde. Nätverksträff med Dan Sten Olsson 3 mars, Göteborg. Fler aktuella evenemang här. www.handelskammaren.net