Vilken makt har Västsverige över den egna politiken?

Kontaktperson:
Robert Odenjung, informationschef, 0709-639633

Västsverige utgör en femtedel av Sveriges befolkning och skapar en femtedel av Sveriges ekonomi. Frågan är om vi också har en femtedel av makten?

Svaret på den frågan lämnar handelskammaren på fredag den 9 oktober då rapporten En tyst del av Sverige presenteras.

I undersökningen har handelskammaren mätt antalet västsvenska beslutsfattare i ett urval församlingar, bolag och styrelser som är av betydelse för det västsvenska näringslivet. Vid presskonferensen presenteras statistik över det västsvenska inflytandet och ett antal konkreta förslag till hur det västsvenska inflytandet kan utvecklas.

Välkommen till någon av följande presskonferenser:

Uddevalla
Tid: Fredag 9 oktober, klockan 9.00