Handheld Group utser Thomas Löfblad till ny VD och koncernchef

[Lidköping, 1 november 2019.] Handheld Group, en ledande tillverkare och leverantör av stryktåliga mobila datorer, utser i dag Thomas Löfblad till ny VD och koncernchef. Thomas kommer att leda Handhelds fortsatta globala expansion och kliver in i rollen under ett expansivt skede som kantats av flera högprofilerade kontrakt och en utökad produktportfölj.

Thomas Löfblad, som varit delägare i Handheld sedan 2003, har fram till nu haft rollen som global försäljningschef. Thomas har sedan tidigare lång och bred erfarenhet av internationella affärer och har verkat både som VD och i andra ledande befattningar i flera internationella bolag. Thomas har en civilekonomexamen från Shippensburg University samt en MBA från Northern Arizona University i USA.

Jerker Hellström, grundare av Handheld Group, blir kvar inom bolaget som arbetande styrelseordförande och kommer att fokusera på strategiska frågor, ny teknik- och produktutveckling.

”Att Thomas tar över rollen som VD och koncernchef nu är helt rätt tajming för oss”, säger Jerker Hellström, styrelseordförande i Handheld Group. ”Vi har varit kollegor och affärspartners i många år och med Thomas starka ledaregenskaper och driv kommer vi att ta nästa steg i Handhelds utveckling framåt”.

”Jerker har arbetat med stryktåliga datorer i över 30 år och har en unik kunskap och erfarenhet av branschen och ett stort tekniskt kunnande. Vi kompletterar varandra väldigt bra och med den förändring vi nu gör kan vi bättre utnyttja bådas våra personliga kompetenser för att få ännu större hävstångseffekt i vår fortsatta expansion”, säger Thomas Löfblad.

Handhelds sortiment av stryktåliga tablets och handdatorer är specifikt utvecklade för personal i fält, inom branscher som exempelvis logistik & transport, skogsbruk, lantmäteri, kollektivtrafik, bygg och underhåll, gruvdrift, militär och säkerhet.

Hämta pressbild på Thomas Löfblad här

Användbara länkar