Handheld lanserar ny stryktålig Android-handdator, allt-i-ett enheten NAUTIZ X2

[Lidköping, Sverige, den 12 juli 2016.] Handheld Group, ledande tillverkare av stryktåliga handdatorer, lanserade idag Nautiz X2, en ny robust handdator för företag. Nautiz X2 är en allt-i-ett produkt som integrerar högkvalitets-scanners, kamera och mobiltelefon i marknadens mest kompakta och ergonomiska formfaktor.

Nautiz X2 är en allt-i-ett-handdator som ger professionella användare ett smidigt verktyg för att digitalt och mobilt hantera dagliga arbetsuppgifter. Detta med en inbyggd stryktålighet som gör att den kan användas i alla typer av miljöer, allt från lagerlokaler till besvärliga utomhusmiljöer där produkten kan utsättas för fukt, damm, extrema temperaturer, slag och stötar.

Nautiz X2 har den mest kompletta och mångsidiga uppsättning funktioner och möjligheter just nu erbjuds på marknaden för stryktåliga handdatorer:

• En kraftfull fyrkärnig processor och det lättanvända operativsystemet Android 5.1 Lollipop.
  • Högkvalitativa höghastighetsscanners för 2D eller 1D streckkoder.
  • Integrerad 8 megapixlars kamera, med autofokus och blixt.
  • En Android-telefons funktionalitet med 4G/LTE.
  • Google GMS certifiering som gör det möjligt att använda Google Maps och ladda ned appar från Play Store.
  • En 4.7” kapacitiv pekskärm med flerpunktsfunktionalitet och fullt läsbar i direkt solljus.

Nautiz X2 är den idag mest prisvärda produkten bland jämförbara handdatorer, men vad som gör att den verkligen sticker ut är kombinationen av funktioner tillsammans med enhetens smidiga storlek, lätta vikt och snygga design.

“Utmaningen i att formge marknadsledande enheter i en viss produktkategori är att balansera nyckelfaktorer såsom teknik, design, material och användbarhet, samtidigt som man håller koll på kostnader”, säger Johan Hed, chef för produktutveckling, Handheld Group. “Det geniala med Nautiz X2 är att den har den där påtagliga känslan av att ha utformats för att ligga väl i handen och dessutom tillhandahåller högteknologiska funktioner, och vi kan ändå erbjuda den till ett oerhört bra pris.”

Nautiz X2 har måtten 150 mm x 73,5 mm, är bara 16 mm tjock vid knappsatsen, och väger endast 230 gram. Den är IP65-klassad mot damm, sand och vatten. Den uppfyller även de stränga kraven enligt den militära teststandarden MIL-STD-810G, vilket innebär att den är genomgående stryktålig, tål fukt, stötar, vibrationer, fall, salt och extrema temperaturer. Pekskärmen har tillverkats i Gorilla-glas för extra hållbarhet.

Tillgänglighet

Nautiz X2 finns för omgående beställning och börjar levereras under juli.