Lärande i en digitaliserad värld

Det framväxande kunskapsbaserade samhällets krav ritar om utbildningskartan. I denna anda utgör teknikutveckling en språngbräda till förbättrade och förfinade pedagogiska metoder. Hur skapar man en kreativ och utvecklande lärmiljö? Hur använder man informations- och kommunikationsteknologi pedagogiskt? Vi lanserar nu en rad olika tjänster och produkter kring eLärande.

Tillsammans med vårt nätverk av producenter, utbildningsarrangörer och andra samarbetspartners erbjuder vi en unik kompetens inom området. För 20 år sedan lanserade vi vårt första digitala läromedel, sedan dess har sortimentet växt i omfång under devisen högsta kvalitet, fokus på pedagogik och dra mesta möjliga nytta av teknikutvecklingen. Vårt sortiment av digitala läromedel finner du här.

eLärande – Fortbildning för pedagoger är en distanskurs som genomförs i samarbete med Hermods. Denna kurs vänder sig till yrkesverksamma pedagoger inom såväl grund- och gymnasieskola som högskola/universitet som vill få en förståelse av dagens praktiska tillämpningar av eLärande. Du kommer att utforska de principer som ligger bakom dessa tillämpningar och använda online-baserade verktyg med mera. Läs mer

Inspirationsseminarium med LarsGöran Boström, författare till "Lärande för alla sinnen Handbok om eLärande" och Virginia Ioannou, prisbelönt pedagog som mottog pris för ett datorrelaterat projekt av det grekiska utbildningsministeriet för mindre än ett år sedan. Hon diskuterar utifrån sitt lärarperspektiv om användning av dator i skolan med speciellt fokus på de projekt inklusive hennes eget som prisbelönades. LarsGöran Boström, utvecklare av digitala läromedel och författare till boken Lärande för alla sinnen: Handbok om eLearning – Pedagogik och integrering som numera även fungerar som kurslitteratur, driver även www.eLearningworld.eu med mera. På seminariet diskuterar han praktisk användning av IT-pedagogiska verktyg och lärande i ett omvärldsperspektiv med mera.  Kombinationen av våra erfarenheter manar till ett utvecklande seminarium med förhoppning att det väcker en intressant diskussion med deltagarna. Seminariet ges på svenska. Klicka här för kontakt

• distanskurs
  • inspirationsseminarium
  • undervisning
  • pedagogik
  • skola
  • digitalisering
  • e-lärande

Hans Richter Läromedels verksamhet startade 1982 och har sitt kontor i Strängnäs. Förlaget sysslar med försäljning av digitala läromedel från några av världens främsta producenter. HRL har därtill en betydande egen utveckling av digitala läromedel, Vi erbjuder företag, utbildningsföretag, skolor och universitet ett omfattande sortiment med läromedel, tjänster och kunskaper för modernt lärande. Målet med HRLs verksamhet är att förse utbildningsmarknaden med högkvalitativa digitala läromedel.

Kontaktperson:
LarsGöran Boström 0733 789 437