Gå direkt till innehåll
Den 16 – 21 april 2024 går Salone del Mobile av stapeln i Milano. Här kommer designmärket AXOR att imponera på arkitekter, inredningsdesigners och den designintresserade allmänheten med två nyheter till badrummet. Hall 6, monter A 41/ B36.

AXOR presenterar två stora nyheter vid möbelmässan i Milano

När världens ledande möbel- och designmässa öppnar sina dörrar om ett par veckor, förvandlar Milano sig till mittpunkten för den globala design- och arkitekturscenen. I år presenterar AXOR sin nya badrumskollektion av Antonio Citterio, ett nytt termostatprogram och en rad AXOR Signature individualiseringsmöjligheter i en nästan 200 kvadratmeter stor monter. Sammantaget tar de många nyheterna det personligt anpassade badrummet till en ny nivå.

„I år presenterar vi även nya duschar och blandare som gör det möjligt för arkitekter, badrumsplanerare och deras kunder att förverkliga sina personliga idéer för drömbadrummet med AXOR,” säger Anke Sohn, Global Brand Marketing Manager för AXOR.

Den 16 till 21 april 2024 får arkitekter, inredningsarkitekter och designintresserade konsumenter möjlighet att uppleva en ny, avantgardistisk badrumskollektion från Antonio Citterio. Med sina mjuka konturer och sin vackra form erbjuder den minimalistiska blandaren en exceptionell haptisk upplevelse och ett konsekvent estetiskt uttryck. En utmärkande detalj i form av en fin, inramande fasad kant på pipen och handtaget är genomgående för alla produkter i kollektionen. Om man vill sätta en ännu mer personlig prägel kan man välja ett exklusivt Cubic cut-mönster på handtagen. Dessutom kan man välja mellan en rad fördefinierade ytstrukturer från AXOR Signature, samt hela sortimentet av AXOR FinishPlus-ytor.

I samarbete med designbyrån PHOENIX presenterar AXOR även nya termostater för duschen. Produkterna byggs in i väggen, och på utsidan av väggen syns endast en elegant kåpa. Här vrider man på det centrala termostatvredet för att styra vattenflöde och temperatur, medan man med ett tryck på de stora Select-knapparna snabbt och enkelt sätter på och stänger av de olika duscharna och stråltyperna. Med tre olika formspråk – rund, fyrkantig eller softsquare – och ett stort urval av AXOR FinishPlus-ytor och individuella AXOR Signature materialval är de nya termostaterna både tekniska och designmässiga mästerverk.

AXOR-montern finns i hall 6, monter A 41/ B36.

Varumärket AXOR

AXOR utvecklar, designar och tillverkar ikoniska objekt för lyxiga badrum och kök. I samarbete med några av världens största designers – bl.a. Philippe Starck, Antonio Citterio, Jean-Marie Massaud och Barber Osgerby – uppstår AXOR-produkter i många stilar. Alla blandare, duschar och tillbehör från AXOR lever upp till högsta kvalitetsstandard. Med en expertis som sträcker sig långt utöver de faktiska produkterna, inspirerar AXOR arkitekter, inredningsarkitekter och designinriktade människor. Tillsammans med AXOR bildar de utrymmen som återspeglar användarens individuella personlighet. Som ett framtidsinriktat varumärke i Hansgrohe Group ägnar AXOR sig åt utvecklingen av unika produkter och tillverkning i enastående kvalitet.

Anna Emanuelsson

Presskontakt Sälj- och marknadskoordinator 0703-64 20 10

Relaterat innehåll

Duschar och kranar till badrum och kök under premiummärket hansgrohe och lyxmärket AXOR.

Hansgrohe Group med huvudkontor i Schiltach/Baden-Württemberg, södra Tyskland, är med sina varumärken AXOR och hansgrohe ett ledande företag inom innovation, design och kvalitet inom badrums- och köksindustrin. Med sina kranar, duschar och duschsystem ger företaget, som grundades 1901, vattnet form och funktion. Verksamhetens 120-åriga historia präglas av uppfinningar, till exempel den första handduschen med olika stråltyper, den första köksblandaren med utdragbar pip och den första justerbara duschstången. Med över
18 500 aktiva varumärkesskydd, står Hansgrohe Group för kvalitetsprodukter med lång livslängd och visar ansvar gentemot människor och miljö. Den hållbara produktionen av resursbesparande produkter har sitt ursprung i en internationell affärsverksamhet. 34 dotterbolag, 20 försäljningskontor och kunder i över 152 länder gör företaget till en pålitlig partner över hela världen. Hansgrohe Groups varumärken och produkter har tilldelats mer än 700 designpriser sedan 1974. Produkterna från Hansgrohe Group används i projekt över hela världen – till exempel på välkända kryssningsfartyg, i lyxiga 5-stjärniga hotell och boutiquehotell i internationella metropoler, i extraordinära spa-anläggningar, exklusiva badrum i stugor och lyxvillor, offentliga anläggningar och i otaliga privata hem. Koncernens höga kvalitetsstandard säkerställs av sju helägda produktionsanläggningar: fyra i Tyskland, en vardera i Frankrike, USA och Kina. Under 2021 omsatte Hansgrohe Group 1.365 miljarder euro och verksamheten sysselsätter cirka 5.400 medarbetare över hela världen, varav cirka 60 procent i Tyskland.