Hantverksdata i samarbete med KlarPris

Ett samarbetsavtal är tecknat mellan Hantverksdata och KlarPris. KlarPris är inköpsverktyget som effektiviserar materialinköp inom el- och VVS branschen. En webbaserad tjänst som nu kan adderas till affärssystemen Entré och Entré Office från Hantverksdata.

KlarPris har många års erfarenhet inom byggbranschen. En erfarenhet som resulterat i ett inköpsverktyg som jämför grossistpriser och tar fram det bästa och billigaste materialalternativet för pågående projekt. Tjänsten som nu erbjuds till våra kunder, främst inom installation såsom el och VVS, är användarvänlig och gör att dem snabbt kan navigera bland mängden av grossister, rabatter och unika rabattöverkommelser. Installatörer kan spara mellan 4-8 % på sina inköp genom KlarPris och Hantverksdata. Inköpslogistiken optimeras och dyrbar tid och resurser frigörs.

“Det er en fornøjelse at arbejde sammen med Hantverksdata, og fra installatørerne mærker vi en stor efterspørgsel efter en brugervenlig og effektiv software, der udover at gøre indkøbsprocessen lettere også byder på besparelser. Sammen kan Hantverksdata og Klarpris markant ændre måde der købes ind på i VVS og el-branchen,” siger Jens Davidsen.

Mikael Viotti, VD på Hantverksdata är övertygad om att möjligheten att kunna erbjuda KlarPris som en integrerad tjänst i våra system både stärker vårt redan starka erbjudande till el och VVS branschen och hjälper våra kunder att effektivisera sin artikel- och inköpshantering ytterligare.

• prismotor
  • inköp
  • elektriker
  • rörmokare
  • webbverktyg
  • mobila lösningar

Hantverksdata har grunden i ett av Sveriges äldsta dataföretag.

Vi har utvecklat affärssystem sedan 70-talet. Redan från början riktade vi in oss på att utveckla systemen för de olika entreprenad- och servicebranscherna.

Idag är vi drygt 85 anställda med bolag i fyra av våra nordiska länder - Sverige, Finland, Danmark och Norge.

Vi är marknadsledande inom el-, VVS- måleri- och glasbranschen med våra moduluppbyggda system.

Dessutom expanderar vi kraftigt inom övriga service- och entreprenadbranscher som bygg, larm, golv, plåt & vent, kyla och hiss.

Sammanlagt har vi ca 3 500 företag som kunder med runt 30 000 användare inom de olika branscherna. Bara i vårt mobila system Entré Portal har vi drygt 15 000 användare.

Vårt mål är att underlätta hantverkarens arbete och vardag med våra tjänster och programvaror.