Happy Golfer lanserar Citymedlemskap där transport ingår

Happy Golfer lanserar Citymedlemskap där transport ingår

Golf för dig som bor i innerstan i Stockholm – nu lanserar Happy Golfer det hett efterlängtade Citymedlemskapet!

-Problemet med att ta sig ut till golfklubbarna för folk utan bil men bor centralt är något vi har försökt att hitta lösningar på under en längre tid, säger VD Mattias Bohlin.

City-medlemskapet, som inkluderar transport till och från Happy Golfer Stockholm varje Söndag under golfsäsongen lanseras idag och kan köpas på happygolfer.se. Det kommer att inkludera buss från innerstaden ut till Happy Golfer Stockholm under söndagsmorgonen där det sedan kommer vara starttider som är allokerade till city-medlemmar för att matcha transporten dit och hem. Initialt kommer det att lanseras 100st medlemskap där det är först till kvarn som gäller.

-Jag tror verkligen det här kommer att vara poppis och de här city-medlemmarna som varje Söndag kommer att åka buss tillsammans, spela med starttider runt varandra varje vecka kommer att skapa band över kompiskretsarna också. Nuförtiden spelar man oftast med sin egen kompiskrets men det här kan nog utvidga den lite, säger Mattias

City-medlemskapet i korthet:

• 2 banor, 27 hål: Endast 30 min får city hittar du två roliga och utmanade banor.
  • Gratis transport: Tur och retur via buss varje söndag 1 Maj - 1 Oktober.
  • Förtur till starttider: Fritt spel alla dagar med 3 bokningsbara tider samtidigt och förtur till söndagar för att matcha transporten
  • Pris: 7995 :-

På Happy Golfer Stockholm har spaden precis suttits i marken för att börja bygga nya grästees. Banan som får mycket lovord för att den är rolig att spela samt fina greener men där nuvarande konstgrästees varit en återkommande fråga om att byta ut.

-Därför är visionen att redan under sommaren kunna öppna 12st nya grästee, både gul och röd tee på 6 av hålen på 18-hålsbanan. Ett av problemen vi har är tillgången till vatten och därför börjar vi nu med 6st hål för att kunna utvärdera tillgången och åtgången innan nästa etapp tas vid. De nya teeytorna kommer att byggas bredvid de nuvarande så man kommer kunna spela precis som vanligt under hela byggnationen. Exakt när man kan slå sin första Drive från de nya teesen beror såklart på väder och våren men förhoppningen är att det är under sommaren någon gång, avslutar Mattias Bohlin.