Gå direkt till innehåll
Happy Homes väljer Presskontakterna som PR-byrå för det egna färgvarumärket Lycke

Pressmeddelande -

2020 lanserade Happy Homes sitt varumärke Lycke. Lycke är kvalitetsfärg tillverkad i Skandinavien efter en enkel filosofi: skönhet för alla hem oavsett smak och plånbok. Man har valt kommunikationsbyrån Presskontakterna som ny strategisk partner för att bygga varumärke och skapa kännedom kring produkterna samt öka preferens och kännedom för Happy Homes-kedjan i stort.

– Presskontakterna kändes som ett självklart val för oss med deras långa erfarenhet och stabila men kreativa kompetens. Med hjälp av en tydlig och långsiktig PR-strategi för Lycke är vi övertygade om att vi kommer lyfta varumärket till en helt ny nivå, säger Ylva Widegren, Marknadschef på Happy Homes.

Presskontakternas uppdrag består av strategiarbete, medierelationer, PR-aktiveringar och influencer marketing.

– Vi ser verkligen fram emot att få arbeta med Happy Homes som redan är starka i sin kommunikation. En partner där vi har möjlighet att utmana varandra för att skapa nytänkande och inspirerande synlighet, säger Karolina Skande, VD på Presskontakterna.

För mer information, vänligen kontakta:
Sandra Wigfors, Content Manager, Happy Homes Sverige
Sandra.wigfors@happyhomes.se / tel. +46 720 708 864

Ylva Widegren, Marknadschef, Happy Homes Sverige
ylva.widegren@happyhomes.se / tel. +46 703 422 086

Kategorier

Happy Homes är Sveriges äldsta färghandelskedja med runt 80 butiker runt om i landet, alla med lokala rötter. Våra handlare har bred kunskap inom färg, tapeter och golv efter många år i butik, ibland i flera generationer. Vi vill att det ska vara enkelt, problemfritt och inte minst roligt att inreda och renovera. Hela vägen från start till mål, oavsett om du gör arbetet själv eller om du vill använda några av våra tjänster. Därför kan du lita på att Happy Homes alltid ger dig bra och personlig service var än i riket du hittar oss. Vi finns alltid nära till hands.

Varmt välkommen till Happy Homes – Sveriges lokalaste butiker inom färg, tapet och golv.

Ylva Widegren

Presskontakt Marknadschef 0855694970

Happy Homes – Sveriges lokalaste butiker inom färg, tapet och golv

Happy Homes är Sveriges äldsta färghandelskedja med över 80 butiker runt om i landet, alla med lokala rötter. Våra handlare har en bred kunskap efter många år i butik, ibland i flera generationer. Du kan alltid lita på att Happy Homes ger dig bra och personlig service var än i riket du hittar oss. Vi skapar din hemkänsla med färg, tapet och golv. Happy Homes, BOLIST och XL-BYGG ingår i Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.
www.happyhomes.se