Från vänster, Thomas Andersson och Mats Larsson.

Mela Holding i Umeå AB ny majoritetsägare av Happy Homes Luleå AB

Mela Holding i Umeå AB (Happy Homes Umeå och Skellefteå) blir ny majoritetsägare av Happy Homes Luleå AB (Happy Homes Luleå och Piteå).

Happy Homes i Luleå och Piteå ägs och drivs sedan drygt 10 år av Thomas och Lisette Andersson.

-Vi har haft en fantastisk tillväxtresa det senaste decenniet. Vi har nu efter många och långa diskussioner kommit fram till att, för att kunna fortsätta växa som vi vill framåt behöver vi en delägare som förstår vår verksamhet och kan hjälpa oss att nå dit, säger Thomas och Lisette Andersson.

Mela Holding i Umeå AB, där Happy Homes Umeå och Skellefteå ingår, har drivit butiker inom färgfackhandeln i drygt 80 år.

-Vi är väldigt glada att Thomas och Lisette kommer att fortsätta som delägare och vara aktiva i organisationen. Tillsammans har vi stora möjligheter att utveckla oss tillsammans och stärka vårt erbjudande mot våra befintliga och nya kunder där butikerna i både Luleå och Piteå och kompletterar vår befintliga verksamhet i Umeå och Skellefteå på ett utmärkt sätt, säger Mats Larsson, huvudägare av Mela Holding i Umeå AB samt styrelseledamot i Mestergruppen Sverige AB.

I och med affären blir Mela Holding en av de största fria färgfackhandlarna i Sverige efter centralägda kedjor och leverantörer.

-Det här är styrkan och det unika i vår affärsmodell. Fria företagare och entreprenörer som tillsammans skapar rätt förutsättningar för att vi tillsammans kan stärka vår position som nummer ett på marknaden, säger Magnus Ohlsson, Kedjechef för Happy Homes och Colorama.

Om Mela Holding i Umeå AB
Mela Holding i Umeå AB är ett familjeägt företag som drivit dotterbolaget Färg & Tapet sedan 1942. Färg & Tapet driver konsument- och yrkesbutiker i Umeå och Skellefteå under Happy homes varumärke, men även industriförsäljning av färg- och utrustningslösningar inom trä, metall och rostskydd under varumärket SyntemaNorr.