Harman Kardon presenterar nya produkter för underhållning hemma

HARMAN presenterar flera nya produkter från Harman Kardon med stöd för Apple AirPlay

Den nya BDS-serien från Harman Kardon erbjuder trådlöst ljud med Apple AirPlay och Bluetooth. Alla modeller har Harmans exklusiva TrueStreamteknologi för trådlös streaming och erbjuder mycket bättre ljudkvalitet via Bluetooth än vad tidigare var möjligt. BDS 477, BDS 7773W och BDS 877 har ockå inbyggd AirPlay inbyggt för trådlöst ljud från iPhone, iPad och Apples datorer. BDS spelar upp 3D Blu-Ray såväl som vanliga cd-skivor. BDS kan spela upp video från den inbyggda YouTube-klienten och det finns också stöd för Piccasa och Google Play. Även fjärrkontrollen är mer användarvänlig i ny snyggare design. Kontroll-app finns att ladda ner för både iOS och Android. Harman Kardons tar design till en ny nivå med den nya BDS-serien och BDS 7773W helt i vitt.

BDS 375 med Bluetooth finns redan i butik för ca 9 990 kr. BDS 775 med Bluetooth finns också i butik för ca 11 490 kr. BDS 477, BDS 877 och 7773W med Airplay och Bluetooth kommer i november och beräknas kosta 11 990 kr, 15 990 kr repektive 13 490 kr.

Vackert ljud kräver inga sladdar. Nu finns Harman Kardon SoundsSticks Wireless i en ny inkarnation med samma visuella skönhet plus intergrerad Bluetooth med Harman TrueStream-teknik. Samma hissnande ljud och sköna design men nu kan SoundSticks ta emot ljud trådlöst från Bluetooth-kompatibla enheter som till exempel Apple iOS, Android, Windows Mobile eller BlackBerry. Med en 6-tums subwoofer, åtta fullregisterelement, 40 watts förstärkare och inbyggd Bluetooth, ger detta 2.1-högtalarsystem nya upplevelser med musik, spel och filmer.

SoundsSticks Wireless finns i butik nu för ca 2 190 kr.

Harman Kardon AVR 170 är en hemmabioreceiver som förvandlar vardagsrummet till en biograf med underbart ljud och stilfull design, perfekt för film, spel och musik, till ett tilltalande pris. AVR 170 har Harman Kardons stilrena design och en makalös ljudåtergivning för alla som vill börja med hemmabio eller uppgradera hemmabiosystemet. AVR 170 har inbyggt Apple AirPlay, så att användare kan strömma musik i hela huset – trådlöst (router krävs). Hela sex HDMI-ingångar med stöd för 3D och en HDMI-utgång med ARC. HDMI-ingångarna har stöd för 3D och tar emot alla Dolby och DTS HD-format. För styrning följer det med en fjärrkontroll och Harman har utvecklat kontroll-appar för både iOS- och Android-enheter. Den nya generationen Harman/Kardon receivers har nyutveckade digtiala nätdelar som är mer effektiva än tidigare vilket för att de drar mindre ström, är lättare och samtidigt kraftfullare.

AVR 170 finns tillgänglig i butik och kostar ca 5 490 kr.

Harman Kardon BTA 10 är en Bluetooth-adapter som ger vilket ljudsystem som helst möjlighet till trådlös ljudöverföring. Du kan koppla in BTA 10 till vilken förstärkare som helst, vare sig det är en 30 år gammal tvåkanalsreceiver eller en ny iPoddocka. Ansluts med 3.5mm minijack eller vanliga RCA-kontakter till förstärkare. Strömmar musik trådlöst via via Bluetooth från en smartphone, surfplatta eller från en dator. Kommer ihåg upp till åtat olika Bluetooth-enheter och parar automatiskt med tidigare ansluten enhet.

BTA 10 kommer ut på marknaden under november, och det uppskattade priset är 590 kr.

Mer information finns på: www.harmankardon.com

För övriga frågor eller testexemplar vänligen kontakta Harmans PR-team:
Bite Communications
Email: harman@bitepr.se

• Hemelektronik

• högtalare
  • högtalarsystem
  • bds
  • harman international
  • trådlöst ljud
  • apple airplay
  • harman kardon

HARMAN (www.harman.com) utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av ljud- och infotainment-produkter för bilindustri, konsumenter och professionella användare – med hjälp av 15 starka varumärken, inklusive AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon och Mark Levinson. Företaget är väl ansett av audiofiler i alla generationer och stödjer aktivt ledande professionella underhållare och arenorna de uppträder på. Över 25 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. HARMAN har ca 13 000 anställda över hela världen och hade en rapporterad försäljning om $4,3 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 31 mars 2012. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE: HAR.

© 2012 HARMAN International Industries, Incorporated. All rights reserved. Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon and Mark Levinson are trademarks of HARMAN International Industries, Incorporated, registered in the United States and/or other countries. AKG is a trademark of AKG Acoustics GmbH, registered in the United States and/or other countries. Apple, iPad, iPhone and iPod are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. The Bluetooth word mark is a registered trademark owned by Bluetooth SIG, Inc., and any use of such mark by HARMAN International Industries, Incorporated, is under license. Features, specifications and appearance are subject to change without notice.