Haro talar på FN:s kvinnokonferens i New York

Haro har i ett antal år deltagit i det två veckor långa möte som FN:s kvinnokommission, CSW, anordnar i New York varje år, och det här året blir inget undantag. Haro skickar i år fyra representanter: Madeleine Wallin, Ingvild Segersam, Jenny Odälv och Charlotte Wingård Karlsson. Mötet samlar tusentals kvinnor från hela världen, och årets huvudtema handlar om hur man kan eliminera och förhindra alla typer av våld mot kvinnor och flickor.

I linje med detta anordnas ett seminarium med titeln: ”Preventing all forms of violence: Peaceful Beginnings”. Arrangörer är FEFAF (European Federation of Parents and Carers at Home) och OMAEP (World Organization of Prenatal Education Association). Haros Madeleine Wallin är en av talarna, i egenskap av sitt ordförandeskap i FEFAF, och hon kommer att tala över ämnet ”Family, basic unit of society - attachment parenting”.

Tid: 8 mars kl. 18:15.

Plats: Bottenvåningen, Church Center