Foto: Magnus Ragnvid Omslagsdesign: Jenny Liljegren

Nyhet -

Nu kommer boken Tacksamhet av Kristin Kaspersen – hennes mest personliga bok hittills.

Vinnaren av Let’s Dance 2019! Författaren och folkkära tv-profilen Kristin Kaspersen ger ut sin nya bok Tacksamhet där hälften av texterna är nyskrivna och hälften är baserade på Kristins texter och tankar från Instagram.

- Att se de små sakerna fyller våra liv med så mycket tacksamhet. Det hjälper oss att se det vi har mer än det vi inte har. Att le mot den du möter på gatan kan ge en glädje som den personen tar med sig och för vidare. Svårare än så behöver det inte vara. Ansvaret för hur jag ska tänka för att må bra ligger hos mig själv. I Tacksamhet varvar jag mina egna texter och bilder från tio år tillbaka. Det är min mest personliga bok hittills. – Kristin

Tacksamhet släpps 2019-08-28

OM FÖRFATTAREN

Kristin Kaspersen är en av Sveriges mest folkkära tv-profiler och har arbetat som programledare sedan 1992. Hon är också en populär moderator, föreläsare och författare som tidigare skrivit flera böcker om hälsa, kost och träning. År 2013 kom boken Stark i kropp och själ, följt av kokboken Good food 2015 och 2017 kom boken Good morning. I år är hon aktuell som vinnare av Let’s dance, och med nya boken Tacksamhet.

HarperCollins Nordic är ett dotterbolag till HarperCollins Publishers. Med 34 anställda på huvudkontoret i Stockholm och i våra nordiska grannländer publicerar HarperCollins Nordic över 1100 titlar per år på svenska, norska, danska och finska. Vi ger ut tryckta böcker, e-böcker och ljudböcker under våra imprints HarperCollins och Harlequin. Böckerna finns till försäljning i bokhandel, via bokklubbar, på massmarknad och på vår egen hemsida harpercollins.se

Bland de svenska författare som HarperCollins ger ut märks bland annat Emelie Schepp, Maria Borelius, Jöns Hellsing, Maria Sveland, Agneta Sjödin, Jessica Frej och Frida Boisen med flera.

För mer information, intervjuförfrågningar och pressbilder: sarah.wallskog.lindvall@harpercollins.se

• Livsstil

HarperCollins Nordic är det internationella förlaget i Norden ett dotterbolag till HarperCollins Publishers. HarperCollins Nordic publicerar över 1100 titlar per år på svenska, norska, danska och finska – under två olika imprints, HarperCollins och Harlequin.

Bland de författare som HarperCollins ger ut märks utländska prisbelönta författare som Karin Slaughter, Don Winslow, Yrsa Sigurdardóttir och Joyce Carol Oates och svenska bästsäljande författare som Emelie Schepp, Maria Borelius, Simon Häggström, Maria Sveland, Agneta Sjödin, Jessica Frej, Kristin Kaspersen med flera.

För mer information: press@harpercollins.se

Natalie Pettersson