Quiz-SM finalen på Harrys i Falkenberg 2016

Årets quizmästare koras i Linköping

Via fyra deltävlingar har landets olika Harrys-krogar tillslut fått fram varsitt lag som skickas till finalen i Linköping den 8e april.

– Jag tycker det är oerhört kul att finalen hålls här i Linköping, och jag är övertygad om att den trevliga stämningen från förra årets final i Falkenberg följer med hela vägen hit, säger Fredrik Thelander, VD för Harrys Linköping.

Kvällen består av mer än bara tankenötter

– Det kommer att bli en helkväll av fest och underhållning, fylld med god mat och dryck, fortsätter Fredrik.

Quizet inleds med ett korsord följt av blandade frågor. För att alla finallag ska kunna delta bjuder Harrys på boende, middag och underhållning.

– Quiz är ett viktigt inslag för oss på Harrys. Många av våra krogar har quiz varje vecka året om, och eftersom våra quiz-gäster är en trogen skara blir det väldigt kul att kunna göra något extra för dem, säger Gustav Löfving, marknadschef.

Totalt är det 100 personer för delade på 20 lag, som tillsammans gör upp om årets mest allmänbildade utmärkelse.

Du kan följa quizfinalen i sociala medier under #quizsm.

För mer information, kontakta Gustav Löfving, marknadschef Harrys Pubar AB, tel. 0707-55 90 77 eller Fredrik Thelander, VD Harrys i Linköping, tel. 0702-69 62 22.

Regioner

Harrys är folkets krog. På Harrys står det varma, välkomnande bemötandet och den goda, vällagade maten i centrum. Krogkedjan Harrys startade i Falkenberg 1993 och finns idag på ett 30-tal orter i Sverige. Krogarna drivs dels av fristående franchisetagare, dels av moderbolaget Harrys Pubar AB, med huvudkontor i Göteborg. Krogkedjan sysselsätter cirka 1000 personer i Sverige. Läs mer på www.harrys.se

Carina Fabregat

Harrys, ett brasseri med svenska rötter.

Harrys är ett brasseri med svenska rötter; en avslappnad mötesplats där mat, dryck och människor förenas. Alltid välkomnande och vällagat.

Harrys startades i Falkenberg 1993 och finns idag på ett 20-tal orter i Sverige. Restaurangerna drivs dels av fristående franchisetagare, moderbolaget Harrys Pubar AB har sitt servicekontor i Göteborg. Läs mer på www.harrys.se​

Harrys
Östra Larmgatan 16